Avatar billede jonaslr Nybegynder
23. maj 2013 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

jQuery scroller til top ved refresh?

Hej eksperter.

Jeg har dette annoncesystem som pt. opdaterer hvert 10. sekund og viser 4 nye annoncer, det er lavet i jquery med mosaic fremvisning. Men mit problem ligger i, at efter jeg implementerede det på min side, så kan man ikke længere være midt nede på siden og læse, nej den sender en op til toppen HVER gang den opdaterer. Hvordan undgår jeg dette?

[kode]    <script>
    var auto_refresh = setInterval(
    function()
    {
    $('#loaddiv').fadeOut("fast").load('Update.php').fadeIn("fast");
    }, 10000);
    </script> [/kode]
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. maj 2013 - 15:52 #1
Mit bud er, at din side skalerer alt efter indholdet i din #loaddiv. Sætter du en fast højde på, vil jeg gætte på at det er løst.
Avatar billede jonaslr Nybegynder
23. maj 2013 - 18:10 #2
Desværre ikke tilfældet. Har 160 faste pixels på højden og 100% på bredden, jeg troede ellers lige du havde fat i noget :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. maj 2013 - 18:42 #3
Hmm, så må jeg indrømme at jeg ikke ved hvad det skyldes. Har du prøvet at tage kun det udsnit af HTML'en som vedrører det, og så teste det separat? Ved brug af et simpelt onclick event som ændrer indhold via innerHTML, bliver jeg ikke sendt op til toppen af siden.

Ifølge dokumentationen er det netop innerHTML, der anvendes: http://api.jquery.com/load/#loading-page-fragments
Avatar billede jonaslr Nybegynder
24. maj 2013 - 00:37 #4
Tak for opfordringen til at forsøge, det giver et lidt nærmere spor.

Jeg ryger faktisk ikke helt til toppen, jeg ryger omtrent 150 pixels op på siden hver gang den opdaterer(samme højde som mine annoncer har) og lader jeg den være længe nok til at opdatere samtlige gange ender jeg i toppen (logisk nok).

Og ja, det er uden design eller noget som helst... desværre.
Avatar billede moddi100 Seniormester
25. maj 2013 - 13:45 #5
Kan du vise noget kode eller sende et link, så vi kan se hvordan det er skruet sammen?

Hvis du vælger at indsætte kode, så brug
http://pastebin.com/

og smid et link herinde
Avatar billede jonaslr Nybegynder
19. marts 2014 - 09:41 #6
lukket