Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2013 - 11:12 Der er 4 kommentarer

Virus og hackere

Hej jeg har Ad-Aware, Ccleaner, Microsoft Security Essential og Superantispyware på min pc, alligevel blev den angrebet og gik fuldstændig død, er der bedre programmer som er gratis der kan beskytte min pc. Mvh. Kurt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. maj 2013 - 11:23 #1
Hej.

  Næ - uanset hvad folk vil anbefale dig, er det en subjektiv vurdering. Nogen er til AVG, andre til MS Secuity Ess. og andre igen til Panda.
  Jeg har endnu aldrig set et produkt, der løser alle problemer, men igen, findes det derude er jeg sikker på et en masse admins rundt omkring vil blive dybt taknemmelige. ;-)

De bedste hilsner
Avatar billede chalde Seniormester
23. maj 2013 - 12:02 #2
Og alverdens programmer vil ikke beskytte mod den største kilde til infektioner og uindbudte gæster.
Sørg for også selv at være opmærksom ved brug af din computer. Langt størstedelen af alle trusler går gennem brugeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2013 - 18:50 #3
#2 Enig. Langt de fleste gange man får skidt på den, er fordi man accepterer (klikker på noget) man ikke skulle. Sådanne ting ligger mange gange på torrent sider.

Ting man dog kan gøre for at afhjælpe en smule er at programmer der er tilknyttet browseren, og browseren i sig selv er opdateret.
Jeg bruger den lille Update Checker fra Filehippo til at holde styr på dette, og det fungerer fint synes jag.

Styresystemet (Windows) skal selvfølgelig også være fuldt opdateret.

Med hensyn til antivirus, så har MSE jo ikke fået de bedste anmeldelser under test, og om den så også bærer lidt af skylden i dit tilfælde skal jeg ikke kunne sige.

Programmer som Malwarebytes og Adwcleaner vil jeg da også anbefale du bruger. Har du ikke råd til at købe Malwarebytes kan det køres manuelt en gang i mellem.
AdwCleaner fjerner skrammel som browseren samler op.
Det kan være toolbars og siden man redirectes til, uden man vil have det.

Programmerne Adaware og Superantispyware, har du dem til at køre realtime (som pro udgave) ved siden af antivirusprogrammet (MSE)?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. maj 2013 - 07:40 #4
Hej igen.

Bare en bemærkning til Microsoft Security Essentials. De tests, der ikke er "faldet heldtig ud" er der vist efterhånden tærsket nok langhalm på - det bunder mere i tankegangen bag det man beskytter imod, end at det ene produkt er bedre end det andet. Noget helt andet er så, at Microsoft benytter nøjagtigt den samme motor i Forefront Protection, der beskytter virksomheder rundt omkring i verden ganske glimrende mod snavs og ulykker.

Jeg er  ikke på nogen måde religiøs, men forsøger at forholde mig objektiv.

De bedste hilsner