Avatar billede hhansen Nybegynder
13. august 2001 - 18:22 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Soundblaster live driver mig til vanvid

Hej Ekspterter

Jeg har installeret soundblaster live lydkort i en maskine. Det er den udgave med udgagne på fronten.

Efter installationen af lydkortet vil windoos
slet ikke genstarte, I fejlsikret tilstand kan jeg godt.....

Jeg har prøvet at slette windowsinstallationen og lægge hele molivitten ind igen - på nær sound blaster live softwaren + driverne.

Ingen problemer, jeg kan sagtens genstarte windows.
Lige så snart Soundblaster Live driveren er installeret og jeg vælger \"genstart windows\" skriver lukker windows ned og der står \"Windows Lukkes\"......

Er der nogen der har hørt om dette før og har en løsning ???

På forhånd tak

John
Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. august 2001 - 18:23 #1
En af mine venner havde samme problem med sounblaster live og win2k han byttede det til et dvddrev!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 18:44 #2
Prøv om du kan få noget ud af denne faqliste:

http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqsound.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. august 2001 - 18:50 #3
Her er de originale SB drivere, men du skal installere Liveware først, ellers får du ingen glæde af dem.

http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=1&OS=Win2k&prod=sbpci128&Select=Get+Files&x=75&y=3

Siten er lidt sløv i optrækket, så vent til den kommer!
Avatar billede msmows Nybegynder
14. august 2001 - 12:25 #4
Hiv kortet ud og sæt det i en anden pcislot, sørg for det ikke er et slot der deler irq med idekontrollere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2001 - 12:36 #5
Er der 5 PCI slots, så sæt den i slot 5, længst væk fra AGP slottet.
Avatar billede msmows Nybegynder
14. august 2001 - 13:44 #6
>retaxes - nemlig!!
Avatar billede hhansen Nybegynder
14. august 2001 - 20:06 #7
Tak for jeres svar indtil videre, jeg vil afprøve de forskellige forslag og give point til den(de) løsninger der duer.
Avatar billede dgj Nybegynder
15. august 2001 - 18:03 #8
Selv haft samme lydkort bare uden udgange i front virker fint når man gøre sådan her
Virker både i Wirus 95/98/ME
Fjern windows installer windows sig nej til at installer lydkort + luk autorun dims når du sidder cd i

denne computer - egenskaber
Der hvor er udråbstegn skal du ind i egenskaber - opdater/tilføj driver

CD = X

denne computer X:\\AUDIO\\ENGLISH\\Win95drv vælge en af driverne så skal den nok finde ud af hvilken der passer
Avatar billede dgj Nybegynder
15. august 2001 - 18:05 #9
Wirus 2000
Denne computer X:\\2k\\Audio\\English\\Wdmdrv
Avatar billede dgj Nybegynder
15. august 2001 - 18:06 #10
Har ikke prøvet i WIN2000 men det burde da virke på samme måde
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:13 #11
dgj> Hvad er Wirus 2000 - Wirus 95/98/ME? Er det et slangudtryk som f.eks. Windoze, Windåse m.f.? ;o)
Avatar billede dgj Nybegynder
15. august 2001 - 18:41 #12
Ja
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:43 #13
hehe ;o)
Avatar billede dgj Nybegynder
15. august 2001 - 18:43 #14
retaxes> det burde du vide!!!! ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 18:47 #15
Nej dem kendte jeg ikke, de er indlemmet i samlingen af udtryk som f.eks skumpack!
Avatar billede dgj Nybegynder
15. august 2001 - 19:11 #16
nej det hedder skodpak
Avatar billede msmows Nybegynder
15. august 2001 - 20:49 #17
Betteblød Vinduer
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 21:03 #18
Kært barn har mange navne ;o)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
15. august 2001 - 21:06 #19
Hvad betydning har det hvilket slot kortet sidder i? - noget med varme???
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 21:47 #20
Jeg ved at med lidt ældre mobo 2-3 år) satte man såvidt muliigt lydkortet i PCI sokkel 5. Det havde ikke noget med varme at gøre, snarere en IRQ der var tilknyttet det slot.

Har du win2k som styresystem har det ingen betydning, win2k sørger selv for en fordeling/delign af IRQ.
I bios under PNP and PCI kan du sætte PNP OS til disabled.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
15. august 2001 - 21:50 #21
Kan det have indflydelse på graffikfrysninger at der sidder kort lige op at graffikkortet? - har nemlig plads andet sted også...
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 22:00 #22
Det tvivler jeg på, har tit et kort lige ved siden af AGP slottet. Det skulle kun være fordi du dækker blæseren på grafikkortet af så varmen ikke kan komme væk.
Avatar billede msmows Nybegynder
15. august 2001 - 23:02 #23
>retaxes - det er faktisk en dårlig ide, irq-deling med agp.
Avatar billede msmows Nybegynder
15. august 2001 - 23:03 #24
hardwaredeling vel at mærke :O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 23:09 #25
msmows> jeg har ikke foreslået en irq deling med AGP kortet og jeg skriver \"Har du win2k som styresystem har det ingen betydning, win2k sørger selv for en fordeling/delign af IRQ.\"
Det var måske ikke det du tænkte på?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 23:14 #26
msmows> Eller var det denne sætning:

I bios under PNP and PCI kan du sætte PNP OS til disabled.

I stedet for \"Disabled\" skulle der ha´ stået \"No\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 23:15 #27
Hvor bliver hhansen af?

Er du derude et sted vil vi gerne vide hvilket styresystem du har!
Avatar billede hhansen Nybegynder
16. august 2001 - 08:02 #28
På banen igen.

Tak for svarerne, jeg har win 98 SE. Jeg har endnu ikke haft tid til at afprøve de forsllige løsninger.

Avatar billede msmows Nybegynder
16. august 2001 - 14:57 #29
>retaxes - der er tale om den fysiske opbygning, dvs. bundkortets funktion. Her er der tale om en deling, som intet styresytem kan komme uden om.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. august 2001 - 15:33 #30
->retaxes

Mit gfxkorts køler vender faktisk lige mod mit netværkskort...det er en aktiv køler. Tror du jeg vil opleve færre frysninger, hvis jeg flyttede netkortet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 15:42 #31
johannielsen> Jeg har en føler inde på mit Grafikkort, den har også en aktiv køler.
Føleren blev sat på printsiden af grafikchippen, så blev der lukket og varmen røg helt op på 55-56 grader.
Det netkort der sad helt op ad AGP kortet blev flyttet en tand længere ned og nu viser den 45 grader?
Kan du forklare det?

Jeg går ud fra at du med en aktiv køling mener en blæser!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. august 2001 - 15:53 #32
johannielsen> Jeg fik ikke svaret på dit spm. mht. frysninger fordi netkortet sidder op af dit grafikkort.
Kun hvis grafikkortet bliver for varmt!
Avatar billede johannielsen Nybegynder
16. august 2001 - 18:12 #33
Ok, det gør...vil prøve at flytte kortet. TAK!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:11 #34
Tak for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes