Avatar billede per2edb Praktikant
15. maj 2013 - 15:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Access 2013 tilkoblet SQL Server 2012

Jeg har Access 2013 og SQL Server 2012
Jeg har opdelt Access i front og back end.
Nu skal jeg have data back end flyttet over på serveren.
Under hjælp i Access står der jeg skal gå til Databaseværktøjer > Flyt data > SQL Server MEN.... SQL Server er slet ikke på menuen!!!!!!!!!
Derimod SharePoint men jeg skal bruge SQL Server.
Kan i hjælpe?
Avatar billede per2edb Praktikant
17. maj 2013 - 09:27 #1
Er der ingen der har forbundet Access 2013 med SQL Server????
Avatar billede per2edb Praktikant
17. maj 2013 - 18:29 #2
Jeg har nu læst 100 sider ordskvaller fra Microsoft.
Der er noget der tyder på SharePoint skal installeres.
Jeg kender intet til SharePoint og har det ikke installeret.
Jeg kan se der er mange typer.
Kan i hjælpe med et link hertil
Avatar billede Tago Juniormester
21. maj 2013 - 10:08 #3
Det kommer lidt an på hvad du vil.

Vil du have en kopi eller vil du arbejde på databasen fra både SQL og Access?
Avatar billede per2edb Praktikant
21. maj 2013 - 11:46 #4
Jeg vil have linket Access 2013 til SQL 2012 Server
Jeg vil kun arbejde fra Access
Avatar billede Tago Juniormester
21. maj 2013 - 14:16 #5
Jeg kører uden problemer med access op mod en SQL server v.h.a. ODBC, men hvorfor ikke exporterer din SQL  til access og så glemme alt om MS SQL?

Du har også mulighed for at lave en export til Excel og derefter importere den, eller at importere direkte til access.
Avatar billede per2edb Praktikant
21. maj 2013 - 15:18 #6
Jeg forstår ikke?
Jeg har pt alle data i Access 2013. Dem skal jeg have exporteret til MS SQL Server 2012. I Access 2007 var der en toturial der direkte kunne gøre dette. Det er der ikke i Access 2013
Hvad gør jeg så?
Avatar billede per2edb Praktikant
22. maj 2013 - 15:51 #7
jeg opretter spørgsmålet på Server