Avatar billede maggen Nybegynder
13. maj 2013 - 13:53 Der er 3 kommentarer

Udrulningssoftware af windows image som er hardware uafhængig

Hej Eksperter

Findes der nogle værktøjer til udrulning af Windows 7 images, som er hardware uafhængige, og som er nemme at sætte op og bruge? Det skal gerne være ekstremt nemt og hurtigt :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. maj 2013 - 14:58 #1
Jeg ville umiddelbart kigge på MDT (Microsoft Deployment Toolkit) eller SCCM (System Center Configuration Manager).

Men jeg tror ikke du kommer uden om at skulle lave driverpakker der passer til de modeller af PC'er du har tænkt dig at rulle OS + software ud på.
Jeg kender i hvert fald ikke til nogle løsninger som er 100% hardwareuafhængige.
Avatar billede kragster Nybegynder
13. maj 2013 - 15:23 #2
Jeg går ud fra at du mente at værktøjet skal være hardware uafhængigt? Windows har aldrig været det i hvert fald.

Jeg har haft god erfaring med Acronis Trueimage Home til mindre udrulninger. SCCM/MDT er temmelig overkill jo mindre det er en meget stor udrulning.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. maj 2013 - 15:30 #3
Vi bruger SCCM til dette og har så udviklet en driver database så forskellige specifikke hardware typer kan opdateres og ny installeres over netværk.

Denne løsning er hverken særlig let og hurtig at implementerer og kræver en infrastruktur for at køre fornuftigt.

Hvis vi taler om et meget begrænset antal forskellige hardware images kunne du kigge på nogle at de systemer der anvendes til undervisningsbrug, hvor man stort set kan køre et mage på et helt klasseværelse i et frikvarter. Kik på Ghost eller måske endda Deep Freeze