Avatar billede petersen7913 Forsker
13. maj 2013 - 08:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Diagram i Access

Jeg trækker data ind for 2000+ varer.

For hver valgt vare har jeg data: varenr, måned, forbrug pr måned, køb pr. måned.

I første omgang regnede jeg med (bare) at eksportere data pr. varenr til excel meeeen 2000+ grafer er meget at håndlave hver måned ;)

Så hvordan kan jeg kode, at jeg får et stregdiagram pr. varenr, x-aksen er måned, der skal være en stregkurve for forbrug og en stregkurve for køb.

Formålet med diagrammet er hurtigt at kunne sammenligne udviklingen i forbrug og indkøb.
Avatar billede finb Ekspert
13. maj 2013 - 10:02 #1
Kan du vba ?
Avatar billede petersen7913 Forsker
13. maj 2013 - 11:18 #2
finb - ja nogenlunde ;)

Helt overordnet har jeg en oversigt over råvarer, som brugerne kan markere i et janej felt.

Så vil jeg loope igennem rækkerne, for hver markeret række kan jeg lave en (dynamisk) sql, der trækker de ønskede data. Og det er data i hver af disse sql'er, som jeg vil have vist i hver sit diagram.

Lige nu bøvler jeg med at lave et stregdiagram, hvor jeg 'får lov til' selv at bestemme hvordan mine data skal vises. Det er let nok i excel men access diagrammerne driller (for at sige det pænt).

Så al hjælp er velkommen :)
Avatar billede petersen7913 Forsker
22. maj 2013 - 10:16 #3
finb - har du nogle forslag?
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. maj 2013 - 07:56 #4
For at lukke