Avatar billede SHChris Nybegynder
11. maj 2013 - 17:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billig studie bærbar, som også kan bruges privat

Hej,
Jeg har snart brug for en ny bærbar, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal lede efter.
Jeg har en lille bærbar, som jeg bruger til noter i gymnasiet, men når jeg skriver større opgaver, eller der er eksamener, er den ikke så praktisk at bruge. Derudover har jeg så en Toshiba Satellite, men den er nogle år gammel, og den larmer meget. Derfor leder jeg efter en ny bærbar, som jeg kan bruge hjemme, og som jeg kan tage med når der er opgaver, eller eksamener i gymnasiet. (Vil stadig bruge den lille til noter)

- Den må maks koste en 6-7000 kr. (Den er kun bedre hvis den er billigere)
- Jeg bruger ikke så meget plads, der er 150 GB på min nuværende og jeg har stadig 25 GB ledig.
- Skærmen skal være de der 17-18 tommer (Tror det er det som jeg har nu)
- Den skal helst ikke være for tung. (Under 3kg tænker jeg?)
- Det eneste spil jeg spiller er League of Legends, og det er ikke noget jeg går op i for sådan.
- Noget som ikke larmer for meget ville være rart (Er ved at blive sindssyg af larmen pt.)
- Det ville være rart hvis den har de der basis ting som Office med.

Det er de ønsker som jeg har til den. Håber i kan hjælpe (:
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2013 - 18:31 #1
jeg ville så vælge en ca 15" skærm med full-hd opløsning og ssd-harddisk. Hvis du vil have microsofts office, så sæt penge af til at købe en studie-licens.
Avatar billede SHChris Nybegynder
11. maj 2013 - 20:37 #2
15" synes jeg bliver for småt i hverdagen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2013 - 20:53 #3
der er op til din optiker - der er ikke den store forskel på 15,6 og 17,3 tommer skærm - hvis de har samme opløsning (full-hd).

Der vil kun være problemer hvis 17" er i full-hd (1920*1080) og 15" er alm lille hd (1368*768). Der ville du mangle opløsning.

Så tjek endelig opløsningen op den maskine, du vælger - der er også mange 17" skærme på 1600*900, og det er noget slam (midt mellem to standarder)
Avatar billede SHChris Nybegynder
14. juli 2013 - 22:22 #4
Lukket