Avatar billede clausito Seniormester
08. maj 2013 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvem "stjæler" båndbredde" på andelsboigs fælles forbindelse

Vi er en andelsbolig med 10 hustande, der deler en netforbindelse hos fullrate. Alle på samme linje - et rod af ledninger hvor router står. Hos en af hustandene.

Det skifter utroligt i hastighed. Weekends langsomt. Er sikker på det skylder en husstand evt downloader film eller andet "tung"

Der er kbaelforbindelse direkte til hver hustand og her er der så en router. Trådløs forbindelse derefter

Ville meget gerne kunne pille en forbindelse fra og se hvem der stjæler båndbredde, men i det rod ved jeg ikke hvordan

Kan jeg evt på anden vis finde ud hvad hver enkelt husstand bruger? Hvem downloader evt tunge sager

Jeg ved intet teknisk om ovennævnte men kan jeg gøre noget via internettet
08. maj 2013 - 20:27 #1
www.softperfect.com/products/networkscanner/

Her kan du se 'hvem' der er på ... det er et stykke af vejen ...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. maj 2013 - 06:36 #2
Hvis du har adgang til routeren, så er det da blot at trække ledningerne ud et efter et (du tester hastighed lige før og efter), ingen ændring af betydning og kablet sættes tilbage.

Når din hastighed rettes (synder fundet), så lader du vær at isætte kablet, så finder du relativt hurtigt ud af hvem det er (en kommer og klager over manglende forbindelse).

Måske der i weekenden blot er flere der ser lovligt tv via nettet ?
Avatar billede clausito Seniormester
09. maj 2013 - 10:09 #3
måske adgang, måske ikke - nogle ville blive sure. Det er en god ide. Vi havde før en anden "administrator" og han gjorde det med at pille ledning ud og "skurken" blev fundet. Derefter fik han begrænset adgang og egentlig kun tilgang efter midnat

Vil først prøve karise_larrys link

Og evt google andre muligheder
Avatar billede NielsErikK Juniormester
09. maj 2013 - 16:27 #4
Hvis ledningen kun er ude 30 sekunder for at lave en speedtest, så opdager de formodentlig slet ikke hvorfor og da det jo er i alles interesse ser jeg ingen grund til surhed.
Avatar billede clausito Seniormester
21. august 2013 - 19:38 #5
Niels Erik
Jeg lukker og synes du skal have point - giv mig muligheden
Avatar billede clausito Seniormester
26. august 2013 - 22:40 #6
Niels Erik - points?
Avatar billede clausito Seniormester
20. september 2013 - 07:22 #7
lukker