08. maj 2013 - 16:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer : tillad POPUPS'

HEJ

I en Twebbrowser har du (som en af-art af IE) mulighed for at vise POP-UP's. Men det forudsætter, at det flag / kontrolbit (eller hvad det er som styrer dette) kan sættes til at tillade disse POP-ups.

Jeg har brug for et KALD (API-kald ?), hvor jeg hhv. kan slå denne POP-UP visning til eller fra (ved at sætte noget inde i IE'en).

Der er ikke tale om IE-CONTEXT-menu'en (højre klik på IE'en) . Den har jeg fuld kontrol over, men når jeg fra en web-side kalder en POP-UP side .

altså denne type:

window.open(href, windowname, 'width=400,height=200,scrollbars=yes');

Jeg får kildeteksten / POPUP-teksten vist fremfor visning af html-siden. Dette på grund af IE's blokering af POP-UP'en.

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 01:42 #1
du vil jo sådanset kode udenom og hacke IE så du kan styre at en popup kommer, selvom brugeren har valgt at blokere dem... :)

dvs. sige du vil udføre noget som går imod brugerens ønsker..

jeg ved ikke hvordan man gør det.
jeg prøver bare på at sige du skal browse noget om hvordan man tager kontrollen over IE, som jo faktisk ikke er meningen man skal kunne.. :)
09. maj 2013 - 03:52 #2
HEJ,

Tak for kommentaren.

Jeg bliver nødt til at fortælle hvorfor.

Det der er meningen med dette "stunt" er, at Delphi har regnekraften, database-styringen mv., mens HTML (css mv.) har præsentationen. (At lave en køn/ smuk præsentation i Delphi er muligt men  kommer aldrig i nærheden af det jeg/ man kan i HTML (css osv). Så det valg var nemt at tage.

Når data er sensitive (CPR-numre, klientdata mv., sygehistorier) ønsker jeg ikke at disse data skal kunne spredes vidt og bredt.

Twebbr. har, som IE, en CONTEXT-menu, som popper up ved hø-klik. I denne CONTEXT-menu kan du vælge at få kode-indsyn og værre kopi af kode ... Med CPR - numre, sygehistorie ...  etc ... ?  UF UF og Atter UF . Derfor skal denne slås fra.

Om det er direkte MOD brugerens ønske kan vel diskuteres, men det er ihvertfald en sikkerhed mod at data kan spredes utilsigtet og her må formålet override brugerens ønske. (der er også noget langhåret Jura om personværn, som kunne blive aktuelt).  Derfor vælger jeg at slå den fra.

Som yderligere sikkerhed loades filerne (html-filene) som STREAM's. Dvs at Data - eksisterer, men på database-form og i stærkt (128 bits) krypteret form. HTML-filerne dannes af delphi (som streams) og streames så til Webbrowseren for visning.

I/o mellem Delphi (7) og Twbr styres primært af delphi // Twbr interrupts.

Så JO, jeg har brug for at kunne kontrollere Twbr på et noget mere avanceret niveau.

Håber det her giver en forklaring.

Kristian
09. juni 2013 - 14:02 #3
OK Lukker...