Avatar billede brasso Forsker
07. maj 2013 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Begrænse Google drev's belastning af mit internet, hvordan?

hej
Jeg har oprettet et Google drev til online backup af mine vigtige filer. Desværre har jeg kun en 10/1 MBit opkobling, så det tager laaaang tid at uploade diverse kopier. Samtidig spærrer trafikken/synkroniseringen, min opkobling så meget at det næsten er umuligt at komme på nettet med en computer samtidig. Er der en metode til at begrænse Google drevets belastning af forbindelsen, f.eks. ved at begrænse den til måske 40 % af hastigheden? Jeg kan ikke finde noget i indstillinger i drev programmet. Jeg skal nok lige nævne at routeren kan jeg nok heller ikke pille ret meget ved, da det er en der er stillet til rådighed af min arbejdsgiver. Findes der måske et program jeg kan installere på den maskine der skal synkroniseres, som så kan begrænse Google synkroniseringens belastning af forbindelsen.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2013 - 19:05 #1
Prøv Netlimiter.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2013 - 20:01 #2
jeg har selv google-drev, skydrive, dropbox og ubuntu one.
Men - de er slået fra i windows-starten, så de kører kun, når jeg stater dem. Dvs - hvis jeg laver en ændring i noget af det, som ligger i google drev, så starter jeg lige den op - og lukker når den melder, at den er synkroniseret.

for google drev er det
"C:\Program Files (x86)\Google\Drive\googledrivesync.exe"
som du ikke starter med windows (slå den fra i msconfig) - men har en genvej til i stedet.
Avatar billede brasso Forsker
07. maj 2013 - 22:24 #3
Jeg ved godt at den kan indstilles til ikke at starte sammen med Windows, men det løser jo ikke problemet med begrænsningen. Jeg skal jo også have opdateringerne overført.
Jeg kigger lige lidt nærmere på netlimiter, når jeg har lidt mere tid.
Avatar billede brasso Forsker
08. maj 2013 - 10:25 #4
Hugajohan smider du lige et svar. Netlimiter fungerer fint.
Kan du måske fortælle mig, hvordan jeg ser max. upload, henholdsvis max. download hastighed i programmet? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget i 'Hjælp'
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. maj 2013 - 11:32 #5
#3
Netlimiter er et ok redskab, det vil sikkert vise at Google Drive bruger mere end du regner med.

Som udgangspunkt bruger det ressourcer, sådan er det og med en begrænset forbindelse 10/1 som sandsynligvis kun er 7.5/0.75 så betyder det en hel masse, selv om du ikke aktivt bruger den så bruger den af din begrænsede båndbredde.

Jeg gør selv som Claes både med Google Drive og andet, slår tingene fra og starter dem kun op når jeg skal bruge dem.

Jeg synkroniserer når jeg er færdig lokalt, med mindre opgaverne er længerevarende og konstant skal sikkerheds opdateres osv.

Men langt de fleste opgaver kan godt vente til jeg er færdig.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 09:43 #6
#4 Kan ikke rigtig hjælpe med det.
Avatar billede brasso Forsker
17. maj 2013 - 09:35 #7
#4 "Kan du måske fortælle mig, hvordan jeg ser max. upload, henholdsvis max. download hastighed i programmet? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget i 'Hjælp'".
He, det er faktisk rimelig nemt, det diagram/kurve der vises, har automatisk max. i toppen, så vidt jeg kan finde ud af.