Avatar billede minpcslukker Nybegynder
05. maj 2013 - 22:18 Der er 3 kommentarer

Fibernet, portfording

Hej, jeg har fået 30/30 fibernet. Men jeg vil gerne have sat ts server og cs go server op, men jeg kan ikke få portsne åbnet. Jeg tror det har noget med at gøre at jeg har en fibernet box med en ip som jeg skal frigive portsne, min router linksys e2500. Det vil sige den først gør in i fiberbox og der efter in i linksys e2500. Er der nogen der ved hvordan man kommer in i fiberbox?

hilsen Jens
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. maj 2013 - 08:32 #1
Hej.

  Nu kører jeg selv på WAOO fibernet - der skulle der blot et kald til deres support til for at få alt åbnet. Der efter er det kun routeren, der styrer hvad der er tilgængeligt på hvilke porte.
  Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at en ISP vil give kunden adgang til deres CPE.

De bedste hilsner
Avatar billede lclemens Nybegynder
06. maj 2013 - 09:45 #2
CRKrogh, gav de dig en offentlig ip uden betaling?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. maj 2013 - 09:53 #3
Jeg mener at jeg giver 29,- / md. for at have statisk IP#, der jo i sagens natur er offentlig, men åbning af fiberboxen kostede ikke noget. Om en dynamisk IP# så er CGN'et kan jeg ikke sige med sikkerhed.