Avatar billede negoleg Nybegynder
05. maj 2013 - 19:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

intet signal fra telefonstik/multistik

Mit internet skulle være aktiveret i fredags, men der som sagt i overskriften, er jeg rimelig sikker på at min router/modem ikke modtage signal fra min dsl udbyder(dansknet) jeg lidt usikker da jeg både har et multistik i min lejlighed, og et telefonstik, placeret 2 separate steder , ved multistikket er der placeret en såkaldt "residential gateway" (http://www.bispenet.dk/AKB/news.nsf/SingleCat/E7D99599A1345C21C12571ED0029F51C?OpenDocument)som jeg forstår det er til det lokale bolignet, men når jeg kigger på det billede jeg linker til, blive jeg usikker på om det forbundet med telefonnettet jeg modtage mit internet igennem.

så mit spørgsmål er om jeg skal tilslutte igennem den der residential gateway, eller om jeg skal bypass den og slutte min router fra dansknet direkte til mit telefonstik
Avatar billede negoleg Nybegynder
05. maj 2013 - 20:01 #1
Skal siges at jeg har prøvet at slå routeren til alle de steder jeg kan,men dsl,internet og telefon lamperne give ingen respons og kan ikke oprette forbindelse til det trådløse net(forkert sikkerhedsnøgle-802.1x) eller opsæt den gennem kable(igen er koden ubrugelig da den ikke er konfigureret igennem ISP  )

kan desværre ikke prøve min residential gateway, da strøm kablet ikke virker
Avatar billede negoleg Nybegynder
07. maj 2013 - 18:11 #2
har fundet en løsning på mit problem.