Avatar billede KjThTh Nybegynder
05. maj 2013 - 14:20 Der er 1 kommentar

Ustabilt trådløst netværk

Min familie og jeg har en række forskellige computer, hvoraf en af dem, kører utrolig ustabilt over trådløst net. Vi har stillet den stationære (den ustabile) og vores bærbar (stabil) ved siden af hinanden, hvor vi kan se at den bærbare kører dobbelt så hurtigt. (speedtest.net) Derudover falder den stationære ofte af nettet, og dens ping stiger til omkring 400-500 hvert minutstid, det svinger. Jeg ville høre om i vidste hvad forårsagede dette?

Problemet forsvinder helt når den kører over LAN. vi har prøvet at ændre frekvensen på nettet, stillet computeren meget tæt på routeren, men det ser ikke ud til at fungere.

Mvh.
Thomas
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2013 - 15:13 #1
Prøv med et andet trådløst netkort. De fleste netværksproblemer af den type skyldes netkortene og nogle gange kan man ikke forklare hvorfor et specifikt netkort ikke virker ordentligt på et netværk.

Jeg vil anbefale dig at få fat i et eksternt usb trådløst netkort og så prøve det. Det er en billig test