Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
04. maj 2013 - 15:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvis der er mellemrum ......

Hvis der et mellemrun i $_GET["ID"] så gør det ene eller det andet.

Eks. $_GET["ID"] = 1234 5678 9 = Ikke godkendt
Eks. $_GET["ID"] = 123456789 = Godkendt

if($_GET["ID"] == mellemrum){
mysql_query("INSERT INTO `kob`(`id`, `nr`, `tid`, `dato`) VALUES ('" . $_GET["ID"] . "'," . $_GET["nr"] . ",CURTIME(),CURDATE())");
}

else

{
$strSQL_slet = "DELETE FROM kob WHERE id = {$unik_id}";
mysql_query($strSQL_slet) or die(mysql_error());
}

Håber i forstår mit spørgsmål :)
Avatar billede repox Seniormester
04. maj 2013 - 16:33 #1
Var det ikke bedre at rense inputtet?

$id = preg_replace("/[^0-9]/","",$_GET['ID'); // fjerner alt andet end numre
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2013 - 02:07 #2
Ja.

Eller teste for om input kun indeholder tal og hvis ikke saa give vedkommende en fejlbesked.
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
07. maj 2013 - 23:26 #3
Jeg har vist ikke forklaret mig tydeligt nok.

Jeg få data fra et program som smider data ned i MySQL database og nogle gang fejler data fra programmet. Programmet overføre nogle tal og bogstaver...... og mellemrum når denne overførsel fejler. Så derfor vil jeg gerne tjekke om der er mellemrum i og hvis der er det så smide de data væk og derefter vente på at der igen kommer data som så igen bliver testet om der er mellemrum i og hvis der så denne gang ikke er mellemrum i den 24 tal/bogstav række så er overførslen godkendt.

Så hvis det skal forkortes ned:
Hvis GET[ID] = 24 karakter & !ikke med mellemrum.... så er det godkendt.

#2 Arne.

Det er lidt det samme spørgsmål jeg også har stillet i PYTHON og er ved at lave samme funktion her for at være helt sikker. Jeg har dog ikke fået testet det af i PYTHON endnu om di forslag virker :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2013 - 02:22 #4
Noget a la:

if(preg_match('/^[^ ]{24}$/', $_GET['ID'])) {
...
}

maaske
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:58 #5
Kommet videre?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
06. november 2013 - 17:38 #6
Hej Arne.

Så er det vist tid til at få ryddet lidt op  :)

Dit svar virkede perfekt.
Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2013 - 02:12 #7
svar