Avatar billede tobrukDk Novice
27. april 2013 - 00:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cookies på siden

Hej

Jeg kun godt tænke mig at have cookies på min side men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal lave det?..

Sidder med en tanke om at :

Der er en box med en submit knap hvor man skal klik "ok" så vil den sæt en cookies på 15 minutter. og det skal den gøre hver gang man kommer ind på en side, men dog skal submit ikke komme frem hver gang man har klikket sig ind på en nye side. den skal kun gør det hvis man lige er log ind på siden.

Grund til at jeg vil gør sådan det er fordi jeg har kigget på lovgivning omkring Cookies og sådan som jeg har forstå det skal man give information til burgerne at man har fået sæt cookies og hvilken grund det er osv.. :)

Grund til at jeg også vil gør det det er for at sikker brugerne på siden ikke bliver miste brugt på nogle måde af dem eller der kommer en hacker så er jeg helt sikker :)

Har du nogle forklar til hvordan jeg kan klar det her på en bedste mulighed måde.

Det er sådan før man få adgang til siden skal jeg opret dem i databasen. og før få de ikke adgang til siden.

Håber du kan hjælpe mig videre til at jeg få løst problemet på en god måde.

Tag gerne imode forslag til hvordan jeg ellers kunne gør det på.
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 02:11 #1
<ole>

Mon ikke du kan få nogle gode idéer ved at kikke i kildekoden på dette site?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 02:17 #2
Høhø ...!  *D

Det lyder, som om du burde bruge en session i stedet. Det er langt sikrere.

Når du logger en bruger ind, opretter du en session - og i forbindelse med den bliver der i øvrigt også sat en cookie på brugeren. Lovteksten og ministeriets vejledning er lettere modstridende, så det er i virkeligheden ikke helt klart, om man også skal oplyse brugeren om brug af cookies allerede ved login.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. april 2013 - 10:57 #3
#1: Det er nok tæt på de bedste kager man kan købe for penge. Sådan en lun cookie, uhmmm...
Avatar billede tobrukDk Novice
27. april 2013 - 11:36 #4
Avatar billede olebole Juniormester
27. april 2013 - 17:17 #5
Jesper, jeg ved godt, hvad du mener. Jeg forstår til gengæld ikke, hvad du vil bruge det til  =)
Avatar billede tobrukDk Novice
27. april 2013 - 17:21 #6
Nej okay, Olebole,, :)

Jeg har også droppe idé
Avatar billede tobrukDk Novice
12. maj 2013 - 01:30 #7
lukker den nu!