Avatar billede CleaningService Nybegynder
26. april 2013 - 21:09 Der er 5 kommentarer

Sikkerhed i update

Hej Eksperten..

Jeg er ved at lave et minder CRM System til mit lille firma, og mit problem er jeg gerne vil beskytte mig mod at der er to der kan rediger i sammen post på en gang.

eks. Martin retter kunde nummer 1 og rette deres adrasse
og Peter er også inden i denne kunde og rette deres cvr nummer..
problemmet er jo nu at det kun er den siste der gemmer der vil overskrive dette sådan at det Martin har rette ikke bliver rette fordi peter gemmer efter..

nu er det så mit spørsmål hvordan kan jeg beskytte mig mod dette ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2013 - 22:02 #1
Du kan starte med at laese:

http://www.eksperten.dk/guide/996
Avatar billede CleaningService Nybegynder
27. april 2013 - 00:50 #2
Hej Arne blive ikke meget klogere. men kan være jeg er for træt lige nu.. men prøver lige at se på det igen imorgen.

mit program er lave i vb6 hvor jeg connecter til en mysql..
og min bruger logger på med brugernavn

jeg kan bare ikke helt se hvordan jeg skal beskytte at der er to der kan opdater sammen post samtide.. men nu må jeg lige se om jeg bliver klogere imorgen..
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2013 - 19:26 #3
Se afsnittet om optimistic locking.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:04 #4
OK?
Avatar billede CleaningService Nybegynder
30. juli 2013 - 11:32 #5
Hej Arne

nej det er ikke lykkes mig af lave sådan at det virker..