Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
24. april 2013 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tomme felter i en krydstabel

I en krydstabel har jeg flere felter, som skal sammenlægges, men har et problem da ikke alle felterne indeholder data!

I min Rapport har jeg:
overskrifterne: SØNDAG, MANDAG, TIRSDAG osv.
datafelterne: sønF, sønE, søn, sønman, manF, manE, man, mantir osv.

Jeg vil under overskriften MANDAG have summen af:
sønman+manF+manE+man+mantir

Men da der ikke er tal i alle datafelterne, får jeg en tom værdi i SØNDAG.

Jeg tænker det kan løses med
= iif ("";0;manE)
men har endnu ikke fået det til at fungere, på trods af mange kombinationer. Er der nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
24. april 2013 - 18:27 #1
Jeg mener selvf. at jeg får en tom værdi i MANDAG
Avatar billede fdata Forsker
24. april 2013 - 22:46 #2
MANDAG = nz(sønman,0)+nz(manF,0)+nz(manE,0)+nz(man,0)+nz(mantir,0)
Avatar billede GammelDansk79 Nybegynder
25. april 2013 - 08:42 #3
TAK!! Det hjalp - Dog med et ";" istedet for ","