Avatar billede antbrix Nybegynder
21. april 2013 - 16:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mere end 3 "w" i URL'en?

Hej allesammen
Er igang med at søgeoptimere et joomla 1.7 site for en kunde. Var ved at lave en simpel 301 redirect på domænenavnet i .htaccess da jeg stødte på et mærkværdigt problem jeg ikke har set før. Jeg kan skrive ligeså mange "w" i URL'en jeg vil, og den kan stadig besøge sitet. Eksempelvis: wwwwwwwwwwwwww.mitsite.dk.. Dette giver jo et massivt duplicate content problem! Google indekserer jo stadig det hele!
Nogle der kender en løsning på dette?

Med venlig hilsen Anton
Avatar billede kjeldsted Novice
21. april 2013 - 17:07 #1
Du har vel en post i din DNS der er sat til at redirecte *.mitsite.dk vil jeg formode?
Hvis du fjerner dette, og kun har www.mitsite.dk vil man kun kunne se siden med 3 gange w.
Avatar billede antbrix Nybegynder
21. april 2013 - 17:47 #2
Hej Jens
Tak for svar! Er det denne jeg skal slette: http://www.hautespinets.com/dns_cname.jpg
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 17:53 #3
Utroligt folk stadig skriver www. Foran.. (Eller gør de?) :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. april 2013 - 17:54 #4
Ja, hvis du fjerner den (og selvfølgelig sørger for at der i stedet ligger en www.hautespinets.com i stedet), burde man kun kunne komme ind på siden vha. www.hautespinets.com
Ps. Svar-knappen er til pointgivning, benyt blot Kommentar knappen hvis det ikke drejer sig om points :)
Avatar billede antbrix Nybegynder
21. april 2013 - 18:07 #5
Ahhh okay :-) Tusinde tak for din hjælp. Det fungerer som det skal nu. Så vil jeg gerne give dig point, hvordan gør jeg det?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. april 2013 - 18:40 #6
Det gør du når jeg har lagt et svar.
Og er glad for at du fik det til at virke.
Avatar billede kjeldsted Novice
21. april 2013 - 19:13 #7
Tak for points :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. april 2013 - 21:10 #8
Et bedre alternativ er at lave en redirect på alle subdomæner til hoveddomænet, på den måde undgår du at brugere ikke kan finde domænet, hvis de f.eks. ikke skriver www eller måske skriver 4 styks:

Ikke testet:
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.domain\.dk$
RewriteRule /(.*?) www.domain.dk/$1 [R=301,L]