Avatar billede shako Novice
21. april 2013 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connection problem

Vi sidder 2 computere på et netværk (koblet op til en router).

Jeg får ofte disconnects af ca 2-6 sekunders varighed. Det sker op til et par gange i timen.

Den anden computer på netværket oplever det aldrig.

Hvis jeg pinger http://www.google.dk, får jeg følgene besked under mine disconnects:

Ping Transmit Failed. Generel Failure.

Jeg har allerede prøvet følgene ting:

Skifte slots i Routeren
Købe nyt Ethernet kabel
Købe nyt Netværkskort
Konfigurere IPv4 (slå IPv6 fra)
Installeret nye netværksdrivere, ominstalleret flere gange

Her i sidste uge fik jeg nok og formaterede min computer og lavede en hel clean install af Windows 7.

Jeg har stadig problemet, uanset hvilke af mine netværkskort jeg bruger.

Routeren er en Cisco EPC3925.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. april 2013 - 15:27 #1
Hej.

  Med "skifte slot i routeren" gætter jeg på, at du mener port? Prøv lige, bare for eksperimentets skyld, at sætte en lille switch ind imellem din router og PC'en med problemet.

De bedste hilsner
Avatar billede shako Novice
22. april 2013 - 19:19 #2
Det er prøvet, virkede ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. april 2013 - 19:23 #3
Ja, så er der jo nok ikke megen tvivl om at problemet er placeret på PC'en, men hvad der så går galt...?
Avatar billede Martin Nybegynder
24. april 2013 - 01:36 #4
har du prøvet at sætte netkortet i en anden pci slot i bundkortet ?
Avatar billede shako Novice
24. april 2013 - 20:22 #5
Det ene netkort er onboard på bundkortet. Det andet har prøvet at sidde i begge PCI slots.

Har fundet ud af at når jeg hard reseter routeren sker det ikke i 1-2 dage
Avatar billede shako Novice
03. juni 2013 - 11:50 #6
Jeg har løst problemet ved at sætte min router til at køre i Bridged Mode. Ved ikke hvad problemet var, men det er i hvert fald løst nu.