Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2013 - 22:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Monitoring af computere

Jeg kom til at tænke på om der findes noget software man kan installere på en pc som så skal indstilles til at sende en "online" notifikation til en hjemmeside?

Blot for at ligge det på bordet

30 computere har softwaren på sig og indstilles til at sende signal til et bestemt domæne

Et domæne har et plugin/ database som modtager signal fra de computere der er tændte og online

Når jeg skriver plugin så tænker jeg på en løsning der benytter eordpress

Noget helt andet ville være om dertil kunne være en app til iphone der så modtager signal fra domænet når en pc er online (lister dem)
Avatar billede hea_dk Nybegynder
20. april 2013 - 22:48 #1
hey
du kunne prøve at tage et kig på prtg http://www.paessler.com/prtg
Avatar billede wise Seniormester
21. april 2013 - 09:25 #2
Afhængig af hvad du vil med oplysningen, så giver teeamviewer faktisk denne funktionalitet (sammen med at du så kan logge ind på pc'erne og ude fjernsuppprt :-))
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 09:54 #3
Eneste jeg søger er en letvægtig løsning for systemerne at kontakte en server (domæne) og fortælle hvis de er online eller ej (sende besked hvert x min) til server hvor man kan se en liste over tændte maskiner..

Lidt som prey, men vi behøver kun at vide om de er online eller ej hvilket de selv skal rapportere og i den forbindelse håbede jeg der fandtes et plugin til wordpress som kan følgende (ved godt der skal installeres et program på maskinerne, da det jo er dem der skal kontakte serveren) 1 vejs kommunikation :-)

Metoden skal være gratis og usynlig på maskinerne...
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 09:59 #4
Glemte at tilføje at vi kører med xp og senere skal vi måske skifte til windows 7.

Det lille program kunne vel godt være et script?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. april 2013 - 10:31 #5
#4 Min tanke er også noget relativt enkelt der blot pinger din server.

Hvis du har fast ip på serveren, så kan du altid se hvem der har pinget hvornår.
Kører pcerne med fast ip, så kan du lade serveren pinge.

http://www.techexams.net/forums/off-topic/49627-how-do-write-simple-windows-ping-script-schedule.html
http://it.toolbox.com/wiki/index.php/Ping_Script_for_Windows
Avatar billede Blueeyez Mester
21. april 2013 - 17:51 #6
Pt er det jeg har tilgængeligt blot et webhotel og skal os helst kunne se et id på den pc der pinger..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 07:36 #7
Hvis de har fast IP vil id fremgå af den.

Er der nogle få som har dynamisk, så kan du evt lade dem pinge 2 -3-4 gange og derved vide at det er "ping2" eller "ping3" der er gået online.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2013 - 12:29 #8
Lukker