Avatar billede Randivl Nybegynder
19. april 2013 - 19:11 Der er 7 kommentarer

Ingen lyd på HD-kanal (TV3)

Hej

Jeg har et problem, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med.
Jeg har for nylig fået alle mine kanaler i HD. Nu har jeg bare det problem, at der på TV3 ikke er noget lyd på, men billedet kan jeg godt se. Det mærkelige er, at der er lyd på alle de andre HD-kanaler. YouSee mener, at det er mit TV det er i vejen med, men kan det virkelig passe?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 19:45 #1
men kan det virkelig passe?

Teoretisk ja, hvis TV3 sendes anderledes rent teknisk.
Men så må YouSee jo redegøre for forskellen.

Måske de blot mener du har foretaget en forkert indstilling ?

Dit problem er ikke just mit speciale, men det vil helt sikkert være en god ide at fortælle os præcis hvilket tv du har.
Avatar billede Randivl Nybegynder
19. april 2013 - 19:57 #2
Mit tv er et "Philips LCD-TV 37PFL5604H 94 cm (37") Full HD 1080p digital-TV med Pixel Plus HD."

YouSee har været og kigge på tv'et, og mente det enten var tv'et eller en fejl hos PHILIPS. Finder det bare lidt mærkeligt, at problemet kom samtidig med YouSee's omlægning af kanaler, og det virkede jo helt fint før.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 20:18 #3
Jeg er ret sikker på dit problem relatere til tekniske forskelle samt andre der har sync problemer i denne tråd...
http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/forum/billede/nad-46b3-forsinkelse-pa-lydbillede-tv3hd-375.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 20:20 #4
Om din sælger vil være lige så large som HifiKlubben, det er en helt anden snak.

PS.
Held og lykke med studierne.
Avatar billede Randivl Nybegynder
19. april 2013 - 20:54 #5
Tusind tak for dine svar :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 09:20 #6
#4 Ja de er large. Har handlet alt mit hifi udstyr der gennem over 30 år og har aldrig blevet snydt af dem.
Havde en Nad kassette båndoptager der efter 1 år og 7 måneder kom til at lyde lidt uldent i lyden og derfor blev sendt til rep.
Fik den tilbage med udsiftet tonehovet, og nykalibreret.
Den lød væsentlig bedre efter rep, end den på noget tidspunkt før havde lydt. Så ja jeg føler de passer på deres kunder.
Avatar billede tbhoejmark Nybegynder
15. maj 2013 - 20:17 #7
Hejsa,
Jeg oplever præcis samme problem. YouSee har bare bedt mig tjekke min installation.
Interessant at jeg også har et Philips 37PFL5604H.

Noget nyt i sagen/opklaringen?