Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 19:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Latency spikes

Hej,
Jeg har et med problem at min ping i alle spil hopper mellem 60-100ms (ping) på trådløs jeg har testet med kabel og der holder den sig under 60ms. Jeg har prøvet at opdatere min driver til det trådløse kort men uden held ;( Håber i kan hjælpe!! :D
Hilsen Asger
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 19:43 #1
Når den går op mellem de 60 til 100ms (ping) oplever jeg små lags og modstanderen kan når og skyde mig, hvis problemet opstå mens jeg er i kamp.
Avatar billede chalde Seniormester
17. april 2013 - 19:45 #2
Som udgangspunkt: Wireless duer ikke til opgaver hvor du er afhængig af en lav latency eller stabile hastigheder.

Derudover: Sørg for at benytte den mindst trafikkerede kanal.
Du kan bruge et program såsom inSSIDer til at se hvilke kanaler der er færrest på i dit område, og derefter skifte til det område:
http://www.metageek.net/products/inssider/
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2013 - 19:51 #3
Hvilket netværkskort og router benytter du?

Er det -n ?
Er det 20/40 mhz?
Er der mange andre wifi dit måske konflikter med?
Hvor langt er du fra router?
Hvilket sikkerhedssoftware køre på din pc og gavner det at deaktivere det?
Har du gang i andre ting der bruger wifi på samme tid? (Fildeling/p2p/utorrent)

Wifi kan godt bruges, men hvis opsætning/udstyr er dårligt ja så er dit wifi næppe godt...
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 19:52 #4
Jeg har prøvet programmet inSSIDer, min kanal er på 1 og der er ikke andre i området der har på kanal 1.
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 19:59 #5
Jeg har et Realtek rtl8723ae og router cisco epc3925.
Ja det er n og jeg har et 50/5 mbit.
jeg sidder ca 2 meter fra routeren.
Jeg har windows8, hvor jeg bruger det der hedder windows defender.
Min udbyder er stofa.
Jeg er tilsluttet hjemme gruppen, men har ikke utorrent eller bittorrent. Det mærkelige er at jeg har for nyeligt haft min pc på værksted med det samme problem det var dengang et Intel AGN Dualband trådløst N netkort, jeg kan ikke lige huske hvad helt specifikt hed. Hvor min ping gik op 400-500.
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 20:23 #6
Jeg har et Realtek rtl8723ae og router cisco epc3925.
Ja det er n og jeg har et 50/5 mbit.
jeg sidder ca 2 meter fra routeren.
Jeg har windows8, hvor jeg bruger det der hedder windows defender.
Min udbyder er stofa.
Jeg er tilsluttet hjemme gruppen, men har ikke utorrent eller bittorrent. Det mærkelige er at jeg har for nyeligt haft min pc på værksted med det samme problem det var dengang et Intel AGN Dualband trådløst N netkort, jeg kan ikke lige huske hvad helt specifikt hed. Hvor min ping gik op 400-500.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2013 - 20:56 #7
#6 windows defender er ikke en fuld beskyttelse, men kun basis (systemet)

Hvad hvis du er 5 m fra router? 2 meter er meget tæt på...

Netkortet er intrnt i din bærbar?
Søgte lidt og nogen næver problemer med det netkort.. Er den købt med win 8?

Prøv og skriv bærbar modelnavn og producent?
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 21:05 #8
Jeg har prøvet på en af mine venners internet, der opstår samme problem. Så testede vi hans pc og den havde ingen problemer?
Dette er min pc: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=707000010&gruppe=pcnotevision

Men det der undrer mig lidt det er at jeg har haft problemet på 2 trådløs netkort. Det intel netkort hvor min ping gik op på de 400ms, så skiftede de det til det der realtek, problemet er så formindsket lidt men den går stadig op på 60-100 ms, som irriterer mig når jeg spiller.
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 21:06 #9
Den er nede på 30-40 ms men så hvert 30 sek eller hvert minut gå op på de 60-100.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2013 - 21:17 #10
Uden at gå mere i dybden så er det netkortet der er problemet.. Wifi er en ret problematisk verden endnu men når det virker så virker det :-)

Personligt holder jeg mig til cisco produkter dog koster deres produkter os lidt..

Hvis der er garanti så kan du udnytte den så spare du lidt der :-)
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 21:27 #11
Kan man få cisco trådløs netkort eller mener du router?
Og jeg har stadig garanti på min pc :D
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 21:29 #12
Jeg har hørt an det der hedder killer netkort skulle være kort at spille på, men ved ikke?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. april 2013 - 21:57 #13
Ja cisco/linksys :-) edbpriser.dk

Aldrig hørt om, har selv wusb600n usb netkort (vælger usb fordi så kan de sættes i andre maskiner nemt) ulempen er dog at de med tiden har taget skade så nu skal jeg i enhedshåndtering og ændre i deres indstillinger der er helt fejl placerede.. (Men har dog ikke oplevet wifi kort leve i mange år generelt) så at de virker på denne måde er til at leve med... Men udnyt din garanti (måske du dog skulle prøve driver opdatering..

Du kan finde producent her: http://218.210.127.131/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=7&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

Eller google realtek

Eller bruge slimdrivers

Er på via iphone og har søgt men det nummer du skriver er som sunket i jorden på deres side...
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 22:13 #14
Jeg har downloadet den nyeste driver dato: 27/02/2013.
Men jeg vil nok få udnytte min garanti :D
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 22:23 #15
Det er her jeg har downloadet driveren.
http://www.station-drivers.com/page/realtek_wireless.htm
Jeg er lidt i tvivl om hvis jeg tager min pc til reparation, fordi på min producent's hjemme side er der kun driver til det der Intel og realtek, så jeg ved ikke om jeg kan få det skiftet til andet kort end de 2 kort
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
17. april 2013 - 22:37 #16
Jeg har faktisk et gammelt USB netkort fra netgear, som jeg brugte til min gamle stationær. Men den er meget gammel USB netkortet det vist over 3 pr gammelt, så ved ikke om det stadig virker, men jeg kan jo give det et forsøg
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2013 - 07:43 #17
Tja start med og brug garanti, moduler der er "dårlige" påvirker oftest resten af systemet, kan os blot være det løses ved at tage netkort ud og i igen...
Avatar billede asgerlycke Nybegynder
18. april 2013 - 08:08 #18
Okay tak for hjælpen :D
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2013 - 08:12 #19
Blot til info, kommentare er til indlæg og svar skal benyttes af dem der giver løsning / skal have point ;-)