Avatar billede Hunter47 Nybegynder
17. april 2013 - 06:59 Der er 6 kommentarer

ujævn lyd på bærbar

Hej eksperten:

Jeg har en ældre bærbar pc, der udelukkende skal bruges til at streame spotify og lydfiler fra hd til mit stereo anlæg (mini Jack til phono).... nu er den begyndt at afspille lyden ujævnt, som hvis man sætter en forsigtig finger på en LP plade og slipper igen ! nogen der har et bud på hvad det kan være ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 09:07 #1
Presset CPU ?
RAM opbrugt og du er endt på HDD ?

Er blæsere og kølere rene ?

Er der opdateret med drivere ?
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede sonalias Seniormester
17. april 2013 - 10:07 #2
Helt enig med #1, 99% sikker på at det er ram problem, overvej at køre et lettere OS eller skift til andet program end spotify da spotify bruger en del RAM :)
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:17 #3
1. lydkort driver kan være bugged
2. harddisk buffer problem / streaming fra disk, hastighed
3. computer for langsom til at streame pga CPU der knokler
4. defekt harddisk
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 09:22 #4
Du får her et svar da #3 mere eller mindre blot gentager min post #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 09:23 #5
Glemte at flytte prikken her i endnu et sidwave Tour de France spørgsmål.
Avatar billede Hunter47 Nybegynder
18. juni 2013 - 09:29 #6
Har lige fundet løsningen :0) lukke alle åbne netværks forbindelser og kun have den port åben hvor mit Mobile bredbånd sidder ... Jævn og fin lyd både fra spotify og fra mine mp3 filer fra HD .. Tak for jeres indlæg