Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 17:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

USB enhed opdages ikke

Jeg har en dias scanner, som indeholder et SD kort.
Den sluttes til med USB, og fungerer uden at installere driver.

Man klikker yes til SD-PC connection, og så åbner den SD kortet.

Ligesom alle andre USB devices, installerer den lige en driver første gang.

MEN DET VAR DENGANG! :)

Det virkede altsammen på min tidligere installation, som stadig er Windows 7 home. (med alle updates)

Nu virker det ikke.
Windows opdager ikke at USB enheden forbindes, eller at der skabes en forbindelse.

Jeg har checket, all USB ting i administration har en driver, men jeg har jo ikke set scanneren sige "lige et øjeblik, usb enheden installeres", og der ligger problemet nok.

Vi skal have Windows til at resette sit USB syn, og opdage når scanneren tilsluttes.

Jeg har prøvet en del, også at køre FixIt fra microsoft.com.

Sålænge windows ikke har sat en driver op, vil scanneren forblive usynlig.

Hvad kan vi gøre ?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 17:09 #1
Rescan for hardware changes, kigge i disk administration for usynligt drev - altsammen prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 17:48 #2
Prøv at hente Usbdeview og se om den kan finde den, så du kan slette den:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Download er i bunden hvor du kan vælge både 32 bit og 64 bit system.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 18:21 #3
En anden måde er at man går i enhedshåndteringen og vælger at højreklikke på usb og vælge slet.
herefter lukkes pc ned.
Udtag alle usb monterede enheder, og start pc. Lad den boote helt op. Indsæt en hardware ad gangen og lad den blive konfigureret og installeret.
Gør dette til det hele er på plads
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 13:58 #4
jeg har prøvet først programmet uden held, derefter at slette det hele som #2 skrev.    intet hjalp..  jeg er ikke sikker på scanneren er stået af, men det vil åbenbart ikke virke..

jeg tror jeg må lukke..

jeg har bestilt en kortlæser, så kan jeg tage kortet fra scanneren over i den istedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2013 - 15:50 #5
ok.