Avatar billede gylling Juniormester
16. april 2013 - 08:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel på Access 2000 og 2010

Jeg har i en kode i access 2000 dette: As Dictionary

Vel konventer den til Access 2010 og så kan jeg ikke bruge
As Dictionary.

Nogen der ved hvad der skal bruges i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 11:19 #1
Dictionary er en af de ting, der, som jeg skrev i http://www.eksperten.dk/spm/979286 indlæg #5 er afhængighed af referencen til 'Microsoft scripting runtime'
Den slag kan man finde ud af ved, i vba editoren i en 'database der virker', at taste F2 og så søge.

Har intet med access versionen at gøre i den forstand at ingen vba kode er andet er end hvad referencerne muliggør - et par af disse referencer, vba og accces object library, er inkluderet automatisk i en ny tom access database.
Der findes dog oså versioner af disse referencer.
Avatar billede gylling Juniormester
16. april 2013 - 11:51 #2
Og hvordan få jeg den så til at virke?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 15:00 #3
masser af hit på 'ms-access add references' og nærmer du dig noget i vba-editoren der lugter lidt af fugl giver F1 mange flere detaljer.
Har ellers ikke mere at tilføje til #1 eller http://www.eksperten.dk/spm/979286 #5
Avatar billede fdata Forsker
16. april 2013 - 22:51 #4
Gå ind i VBA koden.
Vælg Tools/References.
Find "Microsoft Scripting Runtime" og markér den.
Klik OK

Så burde du kunne oprette Dictionary variable.
Avatar billede gylling Juniormester
18. april 2013 - 22:29 #5
fdata smider du lige et svar
Avatar billede fdata Forsker
19. april 2013 - 12:16 #6
Et svar