Avatar billede lurup Ekspert
15. april 2013 - 17:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HD til nas server Synology

HEj
JEg har lige købt en Synology CS 407e

Hvad er forskel på Disk/Cube station ???

Hvor køber jeg billigere HD til sådan en ??? Syntes kun jeg kan finde nogle til over 1000 kr stykket.
Jeg skal bruge 4 HD på 1,5-2 TB

Har en Synology DS 408 hvor jeg har købt HD for 600 kr
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2013 - 18:19 #1
Hvad er forskel på Disk/Cube station ???

Navnet. Cubestation hører til deres ældre serie, inden de ændrede navnet til Diskstation (DS) for alle deres non-rack modeller.

Hvor køber jeg billigere HD til sådan en ??? Syntes kun jeg kan finde nogle til over 1000 kr stykket.
Jeg skal bruge 4 HD på 1,5-2 TB

Dagsprisen er som den nu er. Udbud og efterspørgsel.
Men tag et kig her: http://www.edbpriser.dk/hardware/harddisk.aspx
Og kombinér det gerne med hvad der er testet til din her:
http://www.synology.com/support/hd.php?lang=dan
Vær dog opmærksom på, at din model er udgået og det derfor ikke kan forventes at nyeste diske hverken er testet eller kompatible med den.
Avatar billede lurup Ekspert
15. april 2013 - 18:40 #2
Hej

Jeg har været inde på Edbpriser og kan ikke finder noget til en god pris.

Hvorfor kan jeg ikke bruge sådan en her ??
'
http://www.edbpriser.dk/harddisk/seagate-barracuda-st2000dm001-2-tb-id-5516167.aspx
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2013 - 19:06 #3
Hvorfor kan jeg ikke bruge sådan en her ??

Din NAS er som sagt udgået/forældet, så producenten yder ikke længere support på den. Der er derfor ikke opdateringer til den eller test af kompatibilitet af enheder til den (herunder diske).
Der er derfor ingen garanti for at disken vil fungere i den.
Omvendt kan du være heldig at den vil fungere, men ingen garanti for at den vil problemfrit.
Avatar billede lurup Ekspert
15. april 2013 - 20:39 #4
Kan jeg købe en disk og hvis jeg kan læse/skrive til den brude det virke ???
Kan jeg få disken til at køre under DCM 4.0
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2013 - 21:17 #5
Kan jeg købe en disk og hvis jeg kan læse/skrive til den brude det virke ???

Både og. Det kan ikke garanteres at den vil blive ved med at virke. Synology har haft issues med flere typer diske, som efter et stykke tid står af.

Kan jeg få disken til at køre under DCM 4.0

Her gælder det samme som før, at der ikke er nogen garanti.

Du kan forsøge at skrive til dem og spørge, men det er ikke sikkert de kan/vil svare.
Avatar billede lurup Ekspert
15. april 2013 - 21:37 #6
Hvor spørgen man så ???
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2013 - 22:06 #7
Avatar billede lurup Ekspert
15. april 2013 - 22:22 #8
Tak chalde

Vil du svare
Avatar billede chalde Seniormester
16. april 2013 - 06:14 #9
Bare behold point :)
Avatar billede lurup Ekspert
16. april 2013 - 09:04 #10
Tak