Avatar billede JensenCH Nybegynder
15. april 2013 - 10:53 Der er 5 kommentarer

At gemme historie for "run" kommando

Hej alle på Eksperten.dk

Jeg skal have en touch-skærm til at køre et offentligt sted uden at have tastatur og mus ved skærmen. Jeg skal derfor kunne starte et bestemt program op ved at bruge run kommandoen. Men hver gang jeg starter touch-skærmen op igen, er historien i run slettet. Da der ikke skal bruges tastatur eller andet, skal den kunne gemme historien (det fungerer på en anden, identisk skærm).

Jeg har prøvet følgende (nummer 2 løsning) den med current.user
http://windowsxp.mvps.org/runmru.htm, men det ser ud som om at selve profilen er begrænset. Der er ikke ret mange faneblade under de enkelte inde under "regedit.exe" måske er profilen på touch-skærmen nulstillet?

Er der nogen der kan hjælpe mig? Det der skal ske er at man skal kunne starte skærmen og trykke på "kør" hvor stien så skal være gemt hver gang.

På forhånd tak
15. april 2013 - 11:17 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede JensenCH Nybegynder
15. april 2013 - 11:19 #2
Hej Karise_larry!

Selvfølgelig skal jeg det. Styresystemet er XP :-) Beklager forglemmelsen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2013 - 12:42 #3
Hej.

  Hvis din maskine er indmeldt i AD kan det være, den bliver ramt af en Group policy, der saboterer det lidt for dig.

  Den værdi, du skal finde i registreringsdatabasen er [ClearRecentDocsOnExit] - hvis den er sat til [1] vil den slette din historik ved genstart.

  Du kan finde den under:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Håber det kan bringe dig lidt videre?

De bedste hilsner
Avatar billede JensenCH Nybegynder
15. april 2013 - 12:56 #4
Hej CRKrogh,

Jeg vil lige tjekke det ud når jeg er ved skærmen. Men er det muligt at den slet ikke er der? Den værdi? Hvad hvis en del af "stien" mangler? Altså hvis et trin i HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

ikke er på skærmen?

Mange tak for hjælpen so far :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2013 - 14:22 #5
Umiddelbart vil jeg sige, at det ikke skulle være en bekymring, da dette er "standard-komponenter", helt frem til Windows 8.