Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. april 2013 - 10:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 7

Jeg sidder midt i et spil, og det er pisse fedt og spille, og jeg har det sjovt, og så lige pludselig går min skærm i sort, spillet bliver lukket, og windows genstarter, klask som at få en ordentlig lussing lige på siden af hovedet.

Herefter går windows igang med at installere opdateringer, hvilket tager 10-15 minutter, hvorefter windows genstarter igen, installere opdateringer igen, og da jeg endelig kommer ind i windows popper der en besked frem nede i højre hjørne hvor der står "Windows kunne ikke installere vigtige opdateringer".

Hvad fa... i h... ?!

Windows tager bare kontrollen af min PC, lukker mit spil ned, og genstarter, og lader mig sidde og glo på en tom skærm hvor der står "installere opdateringer.." blot for at finde ud af at Windows alligevel ikke kan finde ud af at installere opdateringer.

Gud fader bevares, det er da helt ude hampen med det OS, det er godt nok ikke de mest seriøse eller kompetente mennesker som sidder og skruer det lorte software sammen.
Avatar billede sadolin1978 Novice
14. april 2013 - 10:54 #1
Nu står det dig frit for om du vælger Windows Mac OS eller linux,

men hvis du har et problem med dine opdateringer så kan du slå det helt fra så er du fri for de oplevelser du lige har haft, at dit OS så bliver hullet som en si er noget helt andet.

men for at vende tilbage til det med opdateringen så prøv at starte CMD som administrator
Kør denne linie:
winmgmt /resetrepository

når dette er gjort så kør windows update og giv den tid til at opdatere helt.

ellers vil jeg anbefale en konsol til spil så slipper du helt for windows
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2013 - 11:00 #2
1) slå det fra, med automatisk indlæsning af opdateringer. Det er rigeligt, at win skriver, at der er nye opdateringer, som du så kan hente/installere når pc er fri til det.
Kontrolpanel\Windows Update\Skift indstillinger - den skal være 'søg efter opdateringer, men lad mig vælge...'

2) tjek, hvorfor der ikke kunne indlæses - fjern evt disse opdateringer fra listen over mulige opdateringer.
Windows bliver ved med at foreslå en opdatering, jeg ikke vil have, eller som jeg allerede har fjernet.
Du kan skjule opdateringen, og derefter foreslår Windows dig den ikke igen, medmindre du vælger at gendanne den. Sådan skjules en opdatering:

Windows Update.

Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Klik på det link, der fortæller dig, at der er vigtige opdateringer, hvis du har vigtige opdateringer, der skal skjules.

Klik på det link, der fortæller dig, at der er valgfrie opdateringer, hvis du har valgfrie opdateringer, der skal skjules.

Vælg en opdatering, du vil skjule, højreklik på den, og klik derefter på Skjul opdatering. Gør dette for hver opdatering, du vil skjule.

Klik på OK.
Avatar billede chalde Seniormester
15. april 2013 - 18:29 #3
Windows tager bare kontrollen af min PC, lukker mit spil ned, og genstarter, og lader mig sidde og glo på en tom skærm hvor der står "installere opdateringer.." blot for at finde ud af at Windows alligevel ikke kan finde ud af at installere opdateringer.

Gud fader bevares, det er da helt ude hampen med det OS, det er godt nok ikke de mest seriøse eller kompetente mennesker som sidder og skruer det lorte software sammen.

Ligner nu mere en fejl 40. Har til dato aldrig oplevet at Windows (og det gælder stort set hele porteføljen) fratager mig eller andre brugere nogen form for kontrol på den omtalte måde, medmindre man bevidst har foretaget en handling for at det sker (bruger/administrators side). Og den bevidste handling kunne være at man har sat det til automatisk at opdatere+genstarte eller anvender funktionen til det når den spørger efter det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2013 - 18:37 #4
Noget andet er så: Hvis den spontant går i sort og genstarter under spil, kunne det jo godt pege i retning af varme-problemer....
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
18. april 2013 - 12:04 #5
#2 tak claes det hjalp, smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. december 2013 - 16:26 #6
lukkes