Avatar billede JacobN Juniormester
13. april 2013 - 19:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overclocking - Intel(R) Core(TM) i7-3630QM CPU @ 2.40GHz

Hej :-)
Jeg har fornylig købt en ny laptop med denne processor; Intel(R) Core(TM) i7-3630QM CPU @ 2.40GHz (Turbo 3.20GHz)

Jeg vil vide om det overhovedet er en god idé at overclock den?
Avatar billede milter Ekspert
13. april 2013 - 20:09 #1
At overclocke en bærbar kan være risikabelt. Bærbare har tit problemer med varme, og overclocking øger temperaturen.

Mange problemer med varme på bærbare skyldes brugernes måde at håndtere dem på, men generelt vil jeg fraråde det på en bærbar.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 20:36 #2
Som #1 er inde på skal man være mere varsom på bærbar, man kan ikke så nemt tilføre ekstra køling som man kan på stationære.

Først vil det være rart at vide hvordan din pc klarer sig uden OC.
Der vil jeg foreslå du starter med nogle målinger.
Gerne i et varmt rum på mindst 25 grader (det bliver også sommer).
Mål temp på CPU/GPU/MB.
Både tomgang 30 minutter og når de presses (kort og mindst en time).

Når vi ved hvordan du ligger, så kan vi se på om du har plads til OC.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2013 - 21:55 #3
mere ram og en SSD i stedet for harddisk er bedre (omend du så typisk vil gå fra 500gb hd til 120gb ssd) Det burde være plads nok, hvis du klapper musik og film på en ekstern disk (= din gamle hd)
Avatar billede JacobN Juniormester
13. april 2013 - 23:04 #4
Jeg er godt tilfreds med min laptop pt, så jeg vil ikke risikere noget. Men tak for hjælpen.
Avatar billede JacobN Juniormester
15. april 2013 - 17:09 #5
Løst - givet god inspiration.