Avatar billede Slettet bruger
13. april 2013 - 19:27 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

internet explorer 10

jeg har explorer 9 (64 bit) og jeg har en opdatering liggende under windows update (som valgfri) som er explorer 10.
jeg er godt tilfreds med min 9`er men plejer jo at opgradere når der kommer nye versioner.
mit sp.mål er flg.:
hvis jeg nu snupper den explorer 10 og efterflg. finder ud af, at jeg ikke bryder mig om den og hellere vil ha´min 9`er tilbage kan jeg så
punkt 1:  afinstallere explorer 10 igen
punkt 2:  hente explorer 9 bagefter

og det ska´være "skud-sikkert"!
Avatar billede thomas Praktikant
13. april 2013 - 19:56 #1
Er ikke sikker på om det er muligt uden at installere om Windows.

Dog vil jeg anbefalde at opgradere da 10 opdateres og har bedre stød av webbstandarder og kommer at opdateres mere kontinuerligt.
Avatar billede thomas Praktikant
13. april 2013 - 20:02 #2
IE 10 findes ikke i listen over programmer at afinstallere i kontrollpanelen.

Dog findes det guides om det http://www.sevenforums.com/tutorials/282216-internet-explorer-10-install-uninstall-windows-7-a.html
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. april 2013 - 20:34 #3
og det ska´være "skud-sikkert"!

Så lad være.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2013 - 21:35 #4
skulle synes, at et systemgendannelsespunkt (du har oprettet og navngivet lige før IE10) kan gøre det. Du skal bare have så meget plads til systemgendannelser, så du 'altid' kan vende tilbage - også selvom du fortryder om 3 år. Eller hvor lang tid vil du have til at træffe en beslutning?
Det er bare lidt som et image af dit system - ALT vender tilbage til det tidspunkt (pånær dine data - de er uændret). Et systemgendannelsespunkt tager bare ikke så meget plads op.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2013 - 21:43 #5
#2
er ked af det men jeg forstår ikke en dyt af det der står på dit link.
vil det sige, at der ikke i opdateringslisten i windoes update i kontrolpanelet er en linie som kan fortrydes/annulleres?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2013 - 21:51 #6
i win7 er der kun via 'slå windows funktioner til/fra' en mulighed for at fjerne IE10 - ikke gå tilbage til IE9.
Så tro på systemgendannelse, eller brug fx firefox/chrome/safari ved siden af.
Avatar billede NielsErikP Mester
13. april 2013 - 22:56 #7
Hej...

Hvis du nu tager og går ned i søgefeltet i Start og skriver Programmer og Funktioner ..Derefter vælger du  Installerede Opdateringer ude til venstre... Så kan jeg se på mi n at der er mulighed for at "Fjerne" Internet Explorer 9 og 8 + en langues pakke DA til både 8 og 9.
Så mon ikke denne procedure også kan lade sig gøre med internet Explorer 10. Da microsoft jo har dom for at de ikke må pådutte folk, hvilken browser de skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2013 - 23:22 #8
#7
tak for dit svar - og det kan jeg godt se, at her kan explorer 9 ihvertfald fjernes så det er nok det samme med explorer 10.
nu opfatter jeg det omkring microsoft-bøden sådan, at de ikke måtte spærre for andre browsere end explorer.
men hvad så med det efterflg. problem: "altså om jeg så kan downloade explorer 9 (få den tilbage) hvis jeg ikke kan li´no. 10."

#6
jeg tror ikke en systemgendannelse rører ved explorer, men jeg ved det ikke.

måske jeg skal prøve at spørge forummet på microsoft.dk
Avatar billede NielsErikP Mester
14. april 2013 - 01:48 #9
Hej...

#8: Jamen.. jeg tror at fjerner du IE 9 f.eks, så gendanner den og giver dig den forrige browser tilbage. altså har du kørt IE 8 før, ja så er det den du får tilbage. Og når du f.eks installerer IE 10, skal du jo ikke først fjerne IE 9. Så tror jeg ikke du har noget problem der.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. april 2013 - 01:53 #10
Hej igen...

Men skal siges jeg selv kører Windows vista, kender ikke win 7...
Derudover er det en god ting at lytte lidt efter claes57 .
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2013 - 08:05 #11
ok - my bad...
Microsoft har flyttet IE installationen.
I programmer & funktioner skal man nu klikke på 'vis alle opdateringer', og der gemmer IE10 sig (+ et dk sprogmodul). Jeg har lige testet - de kan fjernes og IE9 dukker op efter genstart.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 10:20 #12
#11

skal jeg forstå dig sådan, at du d.d. har fjernet IE10 under programmer og funktioner/installerede opdateringer
derefter genstartet
og så vupti var IE9 tilbage på banen igen????
du kan godt høre på mig, at jeg er een som checker og checker.
hvis ja til ovst. så mange tusind tak fordi du vovede halsen fordi jeg ikke turde (griner)

sidste sp.mål fra mig - du har windows 7 serv.pack1 - ikke???
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 10:52 #13
#11
jeg vil snuppe den update nu som overadministrator
håber det lykkes
tusind tak for hjælpen!
læg lige et svar og jeg vil gi´dig points
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2013 - 10:52 #14
det er win7 sp1 home edition 100% opdateret med alt.
Og det virker - IE9 kører nu.
Jeg kan til dels forstå, at man gerne vil kunne køre tilbage - men helt ærligt - der er ingen grund til det.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. april 2013 - 10:53 #15
bare luk selv...
Avatar billede NielsErikP Mester
14. april 2013 - 11:45 #16
Hej..

Hmmm... Hvad sagde jeg i #7..??
Ja.. luk du bare selv. Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 12:45 #17
#16 og #15
jeg be´r jer om at lægge et svar.
#15 i dette sp.mål
#16 i sp.mål som jeg opretter som points-spmål og jeg sender linket hertil til dig

jeg har nu opdateret til Explorer 10 og det funker tilsyneladende helt fint.

tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 21:48 #18
#11
claes57
vær nu sød at lægge det svar - det var din #11 som slog hovedet på sømmet m.h.t. om jeg turde el. ikke turde ta´den opdatering.
netop det at du skrev, at IE9 dukkede frem igen ved evt. fjernelse af IE10.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2013 - 08:38 #19
ok - et svar...