Avatar billede AnneliseM Nybegynder
13. april 2013 - 13:47 Der er 8 kommentarer

Outlook-kalender

Jeg kan kun se mine kalender-aftaler tilbage til juli 2012.
Hvordan kan jeg se mine kalenderaftaler før den dato? I 2011 og 2010?
Jeg har ikke slettet noget og har mine mails helt tilbage til 2007, hvor jeg oprettede Outlook.
Kører på Outlook 2010, pc og Windows 7.
Jeg håber, at nogen blandt jer kan hjælpe mig til at få min fortid tilbage!
Hilsen
Annelise
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2013 - 13:34 #1
Jeg gætter på at du har fået slået "Auto Archive" (Autoarkivering) til i outlook.

Prøv at se om du i venstre side, der hvor du har din indbakke m.m., ikke kan se noget der hedder noget med "arkiv". Her ligger dine gamle kalenderaftaler sikkert.
Avatar billede AnneliseM Nybegynder
14. april 2013 - 14:30 #2
Hej Ole.
Tak for dit svar.
Jeg kan ikke finde en mappe, der hedder arkiv - eller noget i den retning.
Under "Egenskaber for Kalender" er den krydset af ved "Arkiver emner i denne mappe ved hjælp af standardindstillinger".
Hilsen
Annelise
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2013 - 15:16 #3
Nå, ja - selvfølgelig er det naturligt at kigge under kalender.

Du skal ind i din e-mail indbakke og finde "arkiv" mappen.

Lige som på billedet her: http://www.ait.indiana.edu/tutorials/images/archive_folder2.jpg

Du kan nok også have gavn af http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/find-and-view-archived-items-HA010242707.aspx
Avatar billede AnneliseM Nybegynder
14. april 2013 - 17:07 #4
Hej igen.
Allerførst ledte jeg faktisk under e-mail-indbakken, men da jeg ikke kunne finde noget der, var det, at jeg gik videre til kalender og søgte :-)
Dit billede og dit microsoft-link er bare alletiders, problemet er bare, at jeg ikke har den arkiv-mappe. Der er tomt under min søgemappe. Helt tomt.
Har du nogen som helst ide om, hvordan jeg kan genskabe den?
hilsen
annelise
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2013 - 21:43 #5
Mja - lad os i første omgang håbe du bare har fået lukket arkivmappen.

Brug først og fremmest vejledningen i sidste link, der siger:

If your archive folders and items don't appear in the Navigation Pane, the data file might have been closed. To open the archive data file, do the following:

On the File menu, point to Open, and then click Outlook Data File.
Click the archive .pst file that you want to open, and then click OK.
Avatar billede AnneliseM Nybegynder
14. april 2013 - 22:12 #6
Hej igen - jeg er virkelig glad for, at du forsøger at hjælpe mig. Og jeg håber, du bærer over med mig.
Jeg har forsøgt via file menu, open, outlook data file - så langt så godt, men når jeg klikker på outlook data file ryger den ind på i dag og det tidspunkt, vi har lige nu.
Jeg får ikke den valgmulighed, der hedder archive.pst.

Jeg går fra Åbn, til åbn Outlook-datafil (.pst) og dernæst
Outlook - dato + tid - hvorefter jeg ryger ind på dagen i dag uden mulighed for at kigge på andre datoer. Går jeg ned på min kalender, er det stadig det samme: tomt fra juli 2012 og før.

Det er altså virkelig mystisk.
Godaften, annelise
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. april 2013 - 11:57 #7
Du skal åbne en datafil (PST). Hvis ikke der ligger en PST fil det sted, outlook foreslår som standard, er du lidt på den.

Så må du søge hele din PC igennem, incl. skjulte foldere, for at se om du kan finde nogen *.PST filer.

Finder du den, er det den du skal åbne, og så vil det være den der giver dig den ekstra "arkivmappe".

Men findes den ikke, er den nok blevet slettet på en eller anden måde... og så har jeg ingen (gode) idéer til, hvordan du får data tilbage.

Du har ikke fået ny brugerprofil, eller helt har fået reinstalleret PC´en for nyligt?
Avatar billede AnneliseM Nybegynder
17. april 2013 - 16:38 #8
Hej Ole.
Jeg må vist konkludere, at jeg simpelthen bare er på den.
Det er bare så ærgerligt, men tusind tak for din ihærdighed med at hjælpe mig. Det er guld værd med sådan en kompetent rådgivning.
hilsen
Annelise