Avatar billede ej147 Nybegynder
13. april 2013 - 01:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dbase, Firefox til MySql

Jeg håber, der er en af jer eksperter, der kan hjælpe med følgende 2 spørgsmål:
Mit slægtsforskningsprogram gemmer de indtastede person oplysninger i diverse filer som f.eks: Birger Johansen.dbf, Birger Johansen_E.cdx og Birger Johansen_dna.fpt.

Her er så det, jeg gerne vil vide:
1. Kan det lade sig gøre, at hente en databasefil ind i MySql, når filen har et navn over 8 karakterer?
2. Findes der evt. et program, der kan konvertere flere databasefiler f.eks fra Dbase til MySql på en gang ved importen?

Med venlig hilsen
Erik
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2013 - 02:14 #1
Der er drivere til DBase/Foxpro og til MySQL, saa det vil ikke vaere saa svaert at lave et konverterings program.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2013 - 02:20 #2
Har du nogen praeferancer med hensyn til programmerings sprog?

Du kunne ogsaa forsoege at goere det via MS Access, men det vil vaere manuelt for en af gangen.
Avatar billede ej147 Nybegynder
13. april 2013 - 03:14 #3
Jeg har absolut ingen erfaring med programmeringssprog og søger derfor den nemmeste løsning.
Har du en?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2013 - 03:42 #4
Saa var MS Access maaske vejen frem.
Avatar billede ej147 Nybegynder
13. april 2013 - 11:23 #5
Ja, det kender jeg da noget til. Jeg henter dem ind via Access.
Tak fordi du mindede mig om muligheden :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2013 - 19:56 #6
saa smider jeg et svar
Avatar billede ej147 Nybegynder
13. april 2013 - 21:13 #7
:-) tak