Avatar billede cala Nybegynder
12. april 2013 - 11:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dataindsamling via Acces og Outlook 2007

Hej

jeg skal lave en dataindsamling i Acces 2007 og vil sende mails ud via Acces. Alle modtagere bruger outlook 2007. Men når formularen kommer ud er det ikke muligt for respondenterne at indtaste nogle svar. Nogle gode råd? databasen er kun oprettet med en tabel.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
06. maj 2013 - 10:43 #1
Hvis du skal bruge Outlook til at dine brugere skal indtaste data, er det nok bedre at forme formularen i Outlook og sende data til accessdatabasen. Kan du beskrive scenariet lidt mere detaljeret? Er dine brugere på samme netværk som dig? Har de adgang til databasen? Har de Access installeret ?

mvh
Schlamovitz
Avatar billede cala Nybegynder
06. maj 2013 - 19:09 #2
Mine brugere er på samme netværk som mig, men har ikke adgang til databasen og ej heller Acces installeret.
Spørgeskemaet jeg skal lave til dem er udelukkende ja/nej svar i forbindelse med at strikke et undervisningsforløb sammen i brug af et produkt - og har derfor behov for at vide hvilket behov de har.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
07. maj 2013 - 00:17 #3
Så ville det være mere naturligt, at designe spørgeskemaet i Outlook og sende dataene til Acces databasen - men det er for viderekomne.
En simpel løsning på opgaven er, at lave spørgeskemaet i Excel, og samle data fra excelarkene i databasen - hvis brugerne har Excel installeret.
Du samler alle besvarelserne i en mappe. Der skal laves en rutine der løber alle arkene igennem og overfører data til en tabel i Access (DoCmd.Transferspreadsheet hedder funktionen)
Hvis du ikke er god til VBA, kan du manuelt linke til hvert ark (sammenkædede tabeller) og med en forespørgsel samle data i en tabel.
Avatar billede cala Nybegynder
09. maj 2013 - 20:34 #4
Tak for dit udtømmende svar - det er den løsning jeg vil afprøve - og den lyder logisk i forhold til de dat  jeg skal samle - tak for hjælpen