Avatar billede Intemperance Nybegynder
11. april 2013 - 22:25 Der er 16 kommentarer

ny bærbar computer hjælp

Hej

Jeg har forsøgt at sætte mig ind i at købe en ny notebook men forstår ikke forskellen imellem processer generationer, eller hvilke grafikkort er de bedste.

Jeg skal bruge en bærbar computer til multimedie og spil. Skal kunne køre spil som total war. Computeren vil aldrig forlade min lejlighed så størrelse og batteritid er ligegyldigt.
Kigger selv på Acer Aspire V3-771G , eller acer v3-571 eller en af disse medion computere fra medion i aldi http://www.aldi.dk/print/uge15162013/
computeren må max koste 5.500, plz hjælp.
computeren skal stå klar til brug uden upgrade..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 22:44 #1
Du kan ikke få en bærbar der er velegnet til spil til den pris du taler om.
Så kort kan det desværre siges.
Du skal op på mindst GTX 660m eller GTX 750m

Her er en billig bærbar egnet til spil.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1038847/Toshiba-Qosmio-X870149.html

Computeren vil aldrig forlade min lejlighed
Du vil få langt mere ydelse ud af en stationær.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 22:47 #2
Fint nok du vil købe en pc for ca. 2000 mindre end de sælges for, men du får en pc derefter.
(en 6-8 år gammel stationær vil kunne slå den i spil ydelse)
Avatar billede Intemperance Nybegynder
11. april 2013 - 23:19 #3
Hej, det er ikke at jeg er nærrig.. har bare ikke råd til noget bedre.. hvis jeg havde købte jeg en mm-vision som jeg har rigtig gode erfaringer med.. men de computere jeg har fundet må da kunne kører et spil som empire total war fint.. forlanger ikke high resoulution, bare at tingene fungerer godt.. spiller ikke de der krævene spil som total recall..

Kan i ikke fortælle mig hvilken bærbar til under 5.500 kr. der er det bedste valg ? er de computere jeg har fundet helt væk ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 06:29 #4
Du kan finde grafikkort i klassen GT 640m eller måske GTX 650m til den pris.

Jeg sagde ikke du var nærig, det piner mig blot at se den ene efter den anden stå med 1-2000 kroner for lidt.

I bilverden er du ved at give 55000 for en Fiat 127 mens du kan få en ny Golf for 75000.
Avatar billede Intemperance Nybegynder
12. april 2013 - 09:40 #5
det kan da ikke være så slemt. Min gamle mm-vision n95 købte jeg for 5 år siden og den kunne køre total war udemærket. Er sgu da også satans at bærbare computere ikke er blevet billigere..
så intet forslag til hvad jeg skal gøre udover tjene flere penge?
kan de computere jeg har fundet ikke bruges til total war serien og multimedie ?
Avatar billede falexp Nybegynder
12. april 2013 - 10:15 #6
Du får ingen spille pc, det være sig bærbar eller stationær til den pris, normalt vil en ordentlig spille pc koste det dobbelte af dit budget.
Se hellere på en god spille konsol, de er skabt til dit spille formål.
Derved kan du investerer i en notebook til en fornuftig pris til dit øvrige behov.
Avatar billede Intemperance Nybegynder
12. april 2013 - 10:31 #7
Okay, kig på den her tråd..
http://gaminglaptophome.com/cheap-gaming-laptops-under-500/
Alle anmeldelser jeg har set på nettet siger at de her computer og acer aspire v3 serien er et godt valg..
kom med et best pick
Avatar billede Intemperance Nybegynder
12. april 2013 - 10:59 #8
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 11:03 #9
Du får ingen spille pc, det være sig bærbar eller stationær til den pris, normalt vil en ordentlig spille pc koste det dobbelte af dit budget.

Der er jeg ikke enig, man kan få fornuftige stationær Gamer pc fra omkring 6000 kroner og bærbar fra omkring 7500 kroner.

#7 Nej, du får mig ikke til at anbefale nogen af dem som Gamer bærbar.
De har alle for dårlige grafikkort.
Skal der anbefales dårlige grafikkort, så overlader jeg det til andre.

Du kan tage den du bedst kan li farven på.  ;-)
Avatar billede Intemperance Nybegynder
12. april 2013 - 11:19 #10
hvad med medion computeren så.. den har da vist et ok grafikkort.. og hvorfor er der så anmeldelser der siger at de er gode gamer pc'er ?
og bedste billige gamer pc, er det så den hos mm-vision til 7.500 + 479 for en ekstra harddisk ?
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
12. april 2013 - 13:39 #11
hvis du alligevel ikke skal flytte rundt på den, hvorfor så ikke tage en stationær?
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
12. april 2013 - 13:41 #12
og jeg tør næsten vædde på at hvis du sparer for meget vil du fortryde det... jeg var ved at købe en kontor pc da den flinke NielsErikk fik overtalt mig til at betale mere... det har jeg aldrig fortrudt.
Avatar billede Intemperance Nybegynder
12. april 2013 - 13:54 #13
Nej skal være en bærbar.. men er bedste billige game pc, så den fra mm-vision.. eller kunne man bruge den fra medion jeg har fundet?
Avatar billede Intemperance Nybegynder
12. april 2013 - 18:10 #14
wupti computeren til 7.500 eller mm-vision til 7400 ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 09:43 #15
I spil vil den fra Wupti vinde...
Den har en lidt langsommere CPU, men da den har et stærkere grafikkort vil den vinde i grafisk krævende spil.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. april 2013 - 12:15 #16
Du får det som et svar, jeg ser du har oprettet nyt spørgsmål om samme emne.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo