Avatar billede Mutsein Nybegynder
11. april 2013 - 13:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit XFX R7870 DD kan ikke ses på min Computer?

Hej Ekspert.

Jeg besluttede mig for nylig at bygge min første computer da jeg følte jeg havde lidt overskud og var godt hjulpet af mine kammerater som selv har bygger deres.

CPU Intel i7-3820 @ 3,6 GHz (8 CPUs)
PSU Energon 1000 wat
HDD 1000 GB WD
GFX XFX R7870 Double Dissipation
RAM 8192 MB Corsair Vengeane RAM
MOBO ASrock x79 extreme
OS Windows 7 ultimate 64 bit

Nu sidder jeg så bare i en kedelig situation hvor jeg har fået installeret OS og motherboard men det er simpelthen ikke muligt at få mit GFX til at virke. Jeg har både prøvet at installere Catalyst manager/Driver til mit XFX 7000 series grafik kort fra deres hjemmeside og ved hjælp af cd. Lige meget hjælper det. Jeg kommer igennem installationen men når den så har restartet kommer der bluescreen der siger at noget nyt software eller hardware ikke er installeret korrekt. Den starter så op igen og fjerner de software jeg lige har installeret.

Når jeg går ind på DxDiag og ser efter hvilket Grafik kort jeg har står der bare "Standard VGA adapter" og når jeg prøvet at bruge nogle af de programmer fra AMD som selv finder de nyeste drivers og software siger den bare "We where unable to find your product or OS"

Det der er besynderligt er at jeg har sat mit HDMI fra min skærm i mit grafik kort og den virker og der er farver og det hele.

Jeg har prøvet at tage mit kort ud af maskinen, sætte det i igen for at være sikker på at det sidder rigtigt.
Jeg har sat det i andre slots og været sikker på de sidder rigtigt, jeg har koblet strømmen fra og sat den til igen for at være sikker på at alt sidder som det skal og lige meget hjælper det.

Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg har af muligheder nu? Er det grafikkortet der er defekt og skal sendes retur eller er der noget i BIOS jeg skal have aktiveret for at den booter mit grafik kort?

Jeg er løbet tør for ideer, glæder mig til at høre fra jer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. april 2013 - 14:22 #1
Har du prøvet at gå ind i "Device Manager", vælge "Properties" for dit grafikkort og bede den lede efter drivers online? Så burde den identificere kortet ud fra den device-description, det selv melder ind med?
Avatar billede Mutsein Nybegynder
11. april 2013 - 14:26 #2
Den finder kun standard vga adapter pg der siger den at driver er up to date.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 16:10 #3
Prøv om ikke slimware beder dig opdatere...
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede Mutsein Nybegynder
11. april 2013 - 16:27 #4
Altså hvis bare der var noget at opdatere, problemet ligger sådan set i at den ikke gider finde mit grafik kort.

Jeg har læst mig frem til at man skal disable onboard grafik kortet, men jeg kan ikke se hvorhenne i BIOS.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 17:01 #5
Det er korrekt man normalt skal disable onboad hvis man bruger et "løst".

Tag evt nogle billeder af din BIOS med en telefon etc og upload dem således vi kan se dem.
Så kan vi måske se hvor det er.

Fik du prøver slimware ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2013 - 17:45 #6
Har du prøvet at resette bios?
Det lille batteri ud i ca 15 minutter.
Bundkort bliver jo testet før de forlader fabrikken, så derfor kunne det måske være en ide at prøve dette.
Nogle bios deaktiverer onboard automatisk hvis et indstikskort registreres.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 13:24 #7
Fik du prøver slimware ?

Overvågning af spørgsmålet afmeldt da spørger er inaktiv i eget spørgsmål.
Avatar billede Mutsein Nybegynder
17. april 2013 - 14:33 #8
Intet har hjulpet indtil nu, desværre. Har spurgt AMD, XFX og har dialog med forhandler om RMA men prøver det lige i første omgang i en anden maskine på fredag.
Avatar billede Mutsein Nybegynder
26. april 2013 - 16:38 #9
Fik prøvet gfx i en anden maskine samt prøvet et andet gfx i mit, stadig intet svar så har sendt det tilbage til forhandler og fået pengene refunderet, tak for hjælpen.