Avatar billede u-god Nybegynder
10. april 2013 - 16:52 Der er 4 kommentarer

Medion Akoya p7818 Gider ikke at boote fra windowns CD

Hej E

Jeg har en ven der har sat mig til at installere windows 7 på hans laptop da han ikke er glad for windows 8. Smal sag tænkte jeg, men det er alt andet. Pcen nægter at boote på min windows 7 cd men vil gerne boote fra den windows 8 cd der fuldte med computeren. jeg er helt på bar bund nu og inden i biosen siger den under hvad den skal boote fra "windows boot manager st1000lm024"

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2013 - 20:04 #1
Har han installeret classic shell, så den kommer til at ligne win 7?
Man kunne måske frygte den kom til at arbejde en smule langsommere med Win 7 end 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2013 - 20:36 #2
Problemet er jo sikkert, at installationsprogrammet til Win 7 ser der ligger en Win 8 på drevet, og derfor stoppes den.
Jeg kunne forestille mig at drevet med Win 8 skal overskrives, så win 8 forsvinder helt.Og det er jo ikke et problem når man haver en win 8 cd til evt senere at komme tilbage på.
Active killdisk kunne måske klare det for jer.
Den burde kunne køres fra en cd man laver, men selvfølgelig også fra andet system, hvis man vælger at sætte den bærbare disk i som slave i dette system.
Gør man det sidste skal man lige være obs på når man vælger det drev der skal overskrives.
Man kan måske også formatere drevet fra en live cd.
Hirens har flere forskellige harddisk værktøjer, og Killdisk skulle være et af dem:
http://www.hiren.info/pages/bootcd
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2013 - 20:38 #3
Vælger i at overskrive disken, så husk lige backup af det der skal passes på.
Husk også inden i går igang og tjekke at der er drivere til maskinen når den skal køre win 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2013 - 20:45 #4