Avatar billede Niessau Nybegynder
08. april 2013 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

checkbox skal få skjult række til at blive vist

Hej,

Drejer sig om VBA og excel. Jeg er nybegynder på VBA men vil jeg bruge det mere end jeg gør.

Jeg sidder med et slags budgetskema, jeg har lavet en checkbox som skal fortæller om man har en samlever. Jeg kunne godt tænke mig at når jeg afkrydser denne så kommer der en række frem, hvor jeg kan skrive samlevers løn - i min optik skal jeg derfor skjule en række hvor jeg har skrevet noget i, og når jeg så afkrydser så skal denne række blive vist. Er dette muligt?

Mhv
Chris
Avatar billede store-morten Ekspert
08. april 2013 - 22:45 #1
Prøv en CheckBox1 lavet som AtiveX-objekt med koden herunder, som skjuler/viser række 3:

Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1.Value = True Then
Rows("3:3").EntireRow.Hidden = False
Else
Rows("3:3").EntireRow.Hidden = True
End If
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
08. april 2013 - 22:59 #2
Avatar billede Niessau Nybegynder
08. april 2013 - 23:07 #3
Fantastisk, giv mig et svar og jeg godkender.
Avatar billede store-morten Ekspert
09. april 2013 - 04:39 #4
Velbekomme