Avatar billede shako Novice
08. april 2013 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk - Hjælp!

Jeg har et problem med mit netværk som jeg håber i kan hjælpe med.

Vi sidder to mennesker koblet op til samme Cisco router. Når jeg gamer WoW får jeg ofte disconnects af en 5-7 sekunders varighed. De er fuldstændig uforudsigelige og kan ske hvert 5 minut, eller 1 gang hver 2. time.

Dette sker kun for min forbindelse, og ikke for den anden.

Først troede jeg det var spillet der var noget galt med, så jeg geninstallerede, men det skete stadig.

For at finde ud af om det kun var spillet, kørte jeg en ping på google. Da jeg Disconnectede næste gang tjekkede jeg min log som havde følgende besked:

CMD > Ping 173.194.78.94 -t
Reply from 173.194.78.94: bytes=32 time=23ms TTL=48
Reply from 173.194.78.94: bytes=32 time=22ms TTL=48
Reply from 173.194.78.94: bytes=32 time=29ms TTL=48
PING: transmit failed. General failure.

Jeg har prøvet nyt ethernet-kabel, nye netværkskort-drivers, andre netværkskortsindstillinger, nyt netværkskort, bytte slots i routeren, men stadig sker det.

Nogle forslag?
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2013 - 16:58 #1
Du kunne have fået noget "snavs" på computeren som ind i mellem overtager nettilslutningen (sådan populært sagt)

Installer "Malwarebytes" http://www.malwarebytes.org/ og kør en komplet scanning.
Kør en komplet scanning med "Trend Micro Housecall" http://housecall.trendmicro.com/
Gør dette selvom du (forhåbentlig) har antivirus på maskinen.
Det er vigtigt at du kører fuld scanning.

Prøv "Razr Game Booster" http://www.iobit.com/gamebooster.php
men først efter du er sikker på af maskinen er clean !
Avatar billede shako Novice
08. april 2013 - 20:37 #2
Kørte begge scans, og der var ingenting. Har selvfølgelig selv anti-virus og firewall.

Jeg kan ikke rigtig tracke nogle usædvanlige packets. Jeg har godt nok et par packages fra UDP port 9000, men det er bare min router's uPnP.
Avatar billede shako Novice
08. april 2013 - 20:39 #3
Port 1900*
Avatar billede supportsiden Professor
09. april 2013 - 08:54 #4
Hvad med "Razr Game Booster" http://www.iobit.com/ (...)
Avatar billede shako Novice
09. april 2013 - 12:23 #5
Tjaa jeg har kørt det, men der er jo ingen netværks-fix funktioner, den håndterer kun browsere, og problemet foregår jo hovedsagligt i spil.
Avatar billede shako Novice
10. april 2013 - 08:02 #6
Jeg har løst problemet.

Det viste sig at være en tvist mellem min IPv4 og IPv6. Jeg slog min IPv6 fra på mit netværkskort, og det virker nu.