Avatar billede endurancel Novice
06. april 2013 - 20:00 Der er 1 løsning

Excel 2013 summerer mine data, når de vises i diagram

Hej
Jeg har en 2 rækker med data.
Når jeg laver et diagram, så vises diagrammet for række 1 korrekt.
Række 2 er summen af værdien for værdierne i række 1 + række 2.
Når jeg stiller mig på diagram serien i mit diagram, så vises det korrekte tal.
Lidt snørklet, men jeg prøver at forklare:
A1 = 57830
A2 = 68548

B1 = 75000
B2 = 50000

A1 og A2 data viser en korrekt serie (med 2 punkter) i mit diagram.
For B2 og B3 vises linjen som en sum af A1+B1 i det første punkt, og for næste punkt summen af A2+B2.
Jeg ønsker at linien for kolonne B skal vise, at værdien for B2 er lavere end A2.
Det mærkelige er, at når jeg stiller min mus på linien for B2, som ligger på ca. 118000, så står der faktisk 50000 på det lille vindue der kommer frem.

Nogen der har en ide til at løse det?

Jeg bruger Excel 2013
Avatar billede endurancel Novice
06. april 2013 - 21:50 #1
hmm
byttede lidt rundt på rækkefølgen af diagram serierne, og nu virker det.