Avatar billede HBP1979 Nybegynder
05. april 2013 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

.htaccess redirect alt over til nyt domæne

Vi har fornyligt flyttet hele vores gamle hjemmeside til et et nyt domæne efter programmering af ny hjemmeside som er samlingspunkt for flere projekter.
I den forbindelse vil jeg gerne ha lavet et .htaccess kode til at redirect alle gamle links fra det tidliger domæne over til det nye.

Jeg er helt grøn hvad angår .htaccess og kodning deri. Men vil høre kan hjælpe med at lave en kode som fanger alle ikke eksisterende links og sender dem over til en enkelt adresse.

Resultatet skulle gerne være følgende.
gammelt-domæne.dk -> www.nyt-domæne.dk/index.php
gammelt-domæne.dk/eksempel1.php -> www.nyt-domæne.dk/index.php
gammelt-domæne.dk/eksempel2.php -> www.nyt-domæne.dk/index.php
www.gammelt-domæne.dk/mappe1/eksempel3.php -> www.nyt-domæne.dk/index.php
...... osv.

Det vil være umuligt for os at kode alle gammel-domæne.dk adresser ind i en .htaccess , da vi er en ret stor hjemmeside med over 11.000 artikler. Så det skal være en "catch all" kode som kan sende dem alle over til et nyt domæne med www. forrest?

Efter som vi har alle de gamle links rundt omkring på nettet der ikke virker længer og søgemaskiner sikkert vil have svært ved at finde ud af hvad der sker, er det vigtigt at de også nemt finder vej til det nye domæne.

Det skal lige siges at vi stadig henviser til det gamle webadresse når vi snakker om sitet (da det har samme navn) og er en kendt side i musikmiljøet.

På forhold tak for hjælpen.
Mvh. Henrik
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. april 2013 - 19:34 #1
Jeg vil forslå dig og gøre sådan her...

Lav en .htaccess fil i roden af dit gamle domæne og skrive følgende i den :
Redirect 301 / http://www.nyt-domæne.dk/

Så kan du få en glidende overgang fra det gamle domæne til dit nye domæne og søgemaskinerne retter deres links.

De links der findes på nettet til det gamle domæne vil virke uden problemer og brugeren vil kunne bruge dem uden problemer.

Så lader du .htaccess filen være på det gamle domæne i noget tid så gamle links stadig virker.
Avatar billede HBP1979 Nybegynder
05. april 2013 - 20:09 #2
tusind tak skal du ha. det virker jo perfekt :)
Avatar billede HBP1979 Nybegynder
05. april 2013 - 20:10 #3
hov.. det var meningen jeg ville give dig point,
Vil du sende mig et svar, så er der 30 points klar til dig.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
05. april 2013 - 21:53 #4
,