Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Data fra Navision 4 native til MS SQL 2008

I forbindelse med et ønske om at oprette en SQL rapporterings-database, har jeg behov for for et værktøj til at flytte udvalgte data (hver dag/uge) fra en Navision 4 native database til vores SQL-server.

Håber I har gode forslag......
Avatar billede Sqleksperterne Nybegynder
03. april 2013 - 14:03 #1
Hej,

Det nemmeste vil være at benytte SSIS (SQL Server Integration Services) til at flytte data med. Dette kræver dog at du har en driver til Navision native databasen så du kan tilgå denne via ODBC eller lign.

Mvh

SQL eksperterne fra it-Craft.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 15:27 #2
Jeg har driver til Navision-databasen og tilgår den allerede på forskellig vis (Access m.v.). Kræver SSIS konsulentassistance, eller skal man bare gå i gang?
Avatar billede Sqleksperterne Nybegynder
03. april 2013 - 15:33 #3
Hvis du ikke er helt fremmed for SQL sproget og lidt .Net udvikling så skal du bare gå i gang.

Mvh

SQL eksperterne fra it-Craft.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 15:50 #4
Hvad med en simpel applikation til formålet? (mener tidligere at have hørt om en sådan).
Avatar billede Sqleksperterne Nybegynder
03. april 2013 - 16:02 #5
Hvis du har en SQL server installeret - så lig NAV driveren på den, så kan du bruge Import/Eksport wizarden.

Når du så har den til at spille kan du gemme den SSIS pakker der ligger bagved og sætte den til at kører automatisk vha. SQL server agenten.

Mvh

SQL eksperterne fra it-Craft.