Avatar billede hansen222 Nybegynder
03. april 2013 - 08:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan andre se mit netværk?

Hej.

Jeg har oprettet et lille hjemmenetværk, men vil så høre om andre som også har en trådløs router kan se vores computernavne?

Synes jeg har prøvet en gang før og der var vores navne lige som tilgængelig for alle som havde en trådløs router.

I så fald hvad kan man gøre for at de ikke kan se det?
Avatar billede hansen222 Nybegynder
03. april 2013 - 08:50 #1
hov dobbelt post slet bare den ene..
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 09:32 #2
Det er kun dig der kan slette en dobbeltpost.
Det gøres ved at lægge et svar og acceptere dette.

Hvis du krypterer din forbindelse og sætter kode på det, kan man godt se navnet på dit netværk, men man burde hvis det er lavet korrekt ikke kunne se noget inden i det, med mindre man har koden til det selvfølgelig.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
03. april 2013 - 10:37 #3
Ja har kode osv. Men det kunne jo være der var en der mente han vil hacke sig ind eller noget og det ville være træls med henhold til hvis jeg nu skulle ske og have noget som ikke rager  andre ;-) i Windows 7 kan man slå netværksregistrering fra også stadig være koblet sammen  som hjemme netværk så kan folk vel ikke se en eller kan man gøre noget i routeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 12:45 #4
Bruger stadig kun Xp som primær pc, så har desværre ikke så meget indblik i disse indstillinger.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
03. april 2013 - 13:11 #5
hvis du ikke vil have adgang til det trådløse net er der på de fleste trådløse routere mulighed for at stå trådløs fra via en knap
Vil du ikke have adgang til indternet kan du bare fjerne dsl forbindelse eller wan forbindelse.
En trådløs router kan sagtens fungere mellem 4 computere selv om den ikke er tilsluttet nettet.
Du har dine 4 ethernetporte og din VLAN/WPS trådløse forbindelse,og alle disse kan fint snakke sammen. For at kunne være på nettet via din router skal enten WAN eller DSL være tændt.
Har du telefon via din router ryger den naturligvis også når du fjerner DSL
Ellers skriv lidt mere specificeret, hvad du har af udstyr og hvordan det er koblet op og ønsket koblet op
Avatar billede hansen222 Nybegynder
03. april 2013 - 13:52 #6
Jeg vil gerne have adgang via det trådløse net da min bærbar kører på det, og internett skal være slået på, det er bare når jeg har lavet et hjemmenetværk så "broadcaster" mit trådløse modem vel over det trådløse og derved kommer mine computernavne frem på alles netværk som har trådløs router her i området (bor i en boligblok" og det er det som jeg ikke vil høre om man kunne slå fra?

håber det var info nok?
Avatar billede hansen222 Nybegynder
03. april 2013 - 13:56 #7
og har 3 computere som kører på kabel via den trådløse router som jeg har sat op og en bærbar på trådløs.

har en alm router fra sydenergi hvor jeg "bagefter" den har koblet min trådløse til som et wireless acces point da min børbare har det med og hoppe af hvis jeg kører stikket direkte ind i internet porten på routeren.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
03. april 2013 - 14:50 #8
Der er ingen tvivl om at de andre trådløse kan se dig, men hvis de ikke kender de kode, og du har beskyttet dig med en wpa2 sikkerhedskode, så kan de da ikke logge ind på dine computere.
Du kan jo heller ikke selv se dine egne faste computere, hvis du ikke er logget på nette via en trådløs kode. Din bærbare er nok bare sat til at huske koden, således at du ikke behøver indtaste den. Du kan sikkert se andre trådløse forbindelser, men du kan ikke logge dig ind på dem, der er beskyttet uden at kende koden.
Så kan du ikke logge på dit trådløse net, kan du heller ikke se de faste computere på routeren.
Håber det hjalp dig
Avatar billede lclemens Nybegynder
03. april 2013 - 15:26 #9
Der er to netværk: det windows laver og det, den trådløse router laver. Naboen kan se navnet på det trådløse net. Hvis alt er krypteret godt, kan de ikke se Windows-netværket.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. april 2013 - 16:48 #10
Avatar billede hansen222 Nybegynder
03. april 2013 - 16:51 #11
hov sorry. selvfølgelig tak for hjælpen :)