Avatar billede bdef Novice
02. april 2013 - 21:53 Der er 1 løsning

SSIS 2012 update af tabel

Jeg er lige blevet fyret og for at blive klogere, nu jeg går hjemme har jeg kastet mig over SSIS. Jeg er kommet i gang og kan nu trække data ud af en tabel, ændre dem og gemme dem i en anden tabel. Så godt, men hvordan laver man en update af denne tabel?
Mit job, som det ser ud nu:

Læs tabel A
Lav en Group by og Count, som gemmes i COL2
Sammenlign COL1 med table B's COL1 med en lookup
De rækker som ikke er i B i forvejen skal skrives til tabel B

Det herover virker, men så kommer den svære:

De rækker som allerede er i B skal have opdateret COL2 med COL1 som nøgle (tabellen har også en GUID nøgle som jeg vil beholde. Hvis jeg bare laver en insert får jeg ny GUID hver gang jeg kører pakken)

Er der nogle derude, som kan komme med et godt link eller et hint til hvilken transform man skal bruge?
Det er lidt frustrerende at vide lige hvordan man gør alt dette i et snuptag med SAS DI Studio, men ikke kan løse noget så simpelt med SSIS :-(

PS: Jeg har hørt at der skulle være en transform til det nu og at i gamle SSIS versioner, skulle man skrive en SQL UPDATE funktion, fordi der ikke var en transform til det.
Avatar billede bdef Novice
22. april 2013 - 09:14 #1
Undre mig at der ikke er en simpel løsning på mit problem. Det må da være en problemstilling MicroSoft har kunnet forudse ville opstå.

Jeg lukker med mit eget svar.