Avatar billede Mikeoestergaard Nybegynder
29. marts 2013 - 12:45 Der er 2 kommentarer

Reklamationsret

Hej Eksperten. Jeg søger rådgivning angående en bærbar computer, som var købt med abonnement og nu har været for tredie gang.
I starten af vinterferien sidste år sendte jeg min bærbar computer til reparation hos elgiganten, den blev sendt ind til reparation med den fejl at der var støj på jack stikket. Da jeg modtog igen fik jeg den meddeles at mainboardet på den var skiftet, hvilket i sig selv var godt, men efter at have brugt den i 3 timer i word, så jeg ved brug af programmet spycc at computerens motherboard var op på 86 grader. Denne høje temperatur fandt jeg alarmerende og kigge bag på computer og opdaget at den ene blæser ikke kørte, derfor sendte jeg den til reparation igen, dog med at fejlen at den bliver utrolig varm. Da den endnu en gang kom tilbage fra reparation fik jeg meddelsen fra værkstedet at de ikke havde fundet nogle hardware mæssig fejl og derfor havde de re-installeret computeren.
Jeg ville derfor være sikker at problemet var afhjulpet, derfor tændte jeg computer i butikken, mine 2 venner, forhandlerne og jeg kunne uden tvivl mærker og se at blæseren ikke var kørenede.
Jeg fik to valg muligheder fra forhandleren 1. var at søge om at få pengene tilbage, her kommer min første problemstilling, da computeren var en del af et tilbud, som lød på at man betalte en starts pris på produktet og derefter betalte for abonnoment (TDC modem), som havde en bindings periode på 6 måneder, mente sælgeren at den kun var prisen værd som på produktet var, i mit tilfælde var start prisen 1344 kr, og efter de 6 måneder 3999. Forhandleren ville ikke lave en ombytning da de ikke havde et tilsvarende produkt, de til siges at de er en 17" computer.
nr 2. mulighed var at jeg kunne få sendt den til reparation igen, dog fik jeg lov til at låne en computer, han sendte den ind med fejl meldingen :"3 gangwe samme fejl uden produktet har virket!! Computerens blæser vil ikke starte!! fejlen er konstateret i butikken, men i siger det ikke er omfattet af garantien?? vend computer om, og så kan i se blæseren ikke virker!!" dette var fejlmeldingen fra producenten. Jeg valgte nr 2. mulighed da jeg ikke havde den dybe forståelse af købeloven.
Har fået af vide den kommer her på onsdag, men hvis produktet ikke virker, med samme fejl hvad skal jeg så gøre?
Mine spørgsmål til jeg er:
a. Er det sandt at de du kun kan tilbyde mig 1344 kr til for computeren, selvom den endelige pris på produktet var 3999?
b. mente at hvis de ikke havde tilsvarende produkt, så kunne man få et produkt der tilnærmer sig mit produktet, er dette en forkert antagelse?
c. Hvad burde jeg vælge af gøre?

Vh. Mike
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 13:40 #1
A: Jeg er i tvivl, tager jeg udgangspunkt i en helt anden dom, så får du 1344 + godskrevet TDC fra ophævelsen af købet og bindingsperioden ud.

B: Er en rettighed som sælger har, ikke du.

C: Håb lor*** virker he he.

Go`Påske.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 13:45 #2
Du kan evt. runde TrustPilot, mange butikker kommer op på mærkerne når man begynder at skrive der.

Her kan du se Bilka komme ud af busken gentagne gange (rul et stykke ned).
http://www.trustpilot.dk/review/www.bilka.dk