Avatar billede frem-ad Professor
28. marts 2013 - 12:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor findes scanner hjælpen i window 8

Hej
Jeg er kommet over i Windows 8, tidligere havde jeg Windows xp, men nu har jeg koblet min alt i en printer scaner til. Men når jeg skal scanne så har jeg været vant til at gå ind i denne computer og så trykke på scanneren der inde fra, så kunne jeg få Windows guide op så var det bare og vælge om det skulle være tekst billed eller brugerdefineret, men den funktion kan jeg ikke finde i windows 8,
Har Windows 8 ikke sådan en funktion og hvad gør jeg så...
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. marts 2013 - 12:26 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2013 - 14:59 #2
afhængig af scanner - jeg kender dell og lexmark - og der er det printerstyringsprogrammet, der guider en igennem.
Avatar billede martens Guru
28. marts 2013 - 16:12 #3
Controlpanel >> All  Control Panel Items >> Devices and Printers >> Klik på din scanner .... ;o)
Avatar billede frem-ad Professor
28. marts 2013 - 17:39 #4
poko1 nu har jeg lige vænnet mig til Windows 8 mærkelig opsætning så jeg vil helst ikke lave om på start delen.

martens jeg har hele tiden kunne finde den men ikke Windows guide program.

claes57 det er det bedste bud, fordelen ved Windows guide var at den var noget hurtigere når man havde mange scanninger
Avatar billede martens Guru
29. marts 2013 - 10:15 #5
Nå, men det kommer vel an på producenten af hardware, hvor meget den er understøttet med diverse "guides" og gode drivere..

Det har altid været godt at have HP samt Canon produkter, når talen falder på Microsofts produkter.

Jeg har for eksempel IKKE installeret noget software eller drivere til min CanonScan 4400F... og det hele spiller bare .. og ja jeg har sådan en "guide" ting, med mulighed for tekst, billede samt brugerdefineret ( det eneste jeg ikke har som softwaren til XP, Vista, samt 7 har ,- er muligheden for at lave PDF "on the fly" ...

Classicshell er et "must have", specielt når man satdig ikke er rullet over på hardware, der er "touchy" - styrer jo stadig med mus og keyboard  ;o)
Avatar billede frem-ad Professor
17. april 2013 - 16:32 #6
Hej Undskyld ventetiden jeg har lige haft rigelig.

Classicshell kan jeg godt se det har nogle fordele, så er vi tilbage til det gode gamle. men det hjalp jo heller ikke på det egentlig spørgsmål.

claes57 du får point for det er det eneste jeg kan gøre nu som fungere. Så smid svar

Men Tak for forsøget-rådende til jer alle
Avatar billede frem-ad Professor
27. april 2013 - 18:35 #7
claes57 gad du og smide et svar
Avatar billede frem-ad Professor
27. maj 2013 - 18:10 #8
Lukker