Avatar billede clausnilsson Mester
25. marts 2013 - 17:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Stop program med opgavestyring i windows

Hej,
Jeg bruger one.com's Cloud Drive til at lave backup på min vejrserver. Den bruger rigtig mange ressourcer så jeg har sat windows' opgavestyring til at starte Cloud Drive klienten hver nat. Men jeg kan ikke få den til at stoppe den igen, så hver morgen humper internetforbindelsen afsted fordi Cloud Drive har travlt med at lave backup af min vejrdatabase, der opdateres hvert andet minut.

Jeg har søgt efter løsninger men en masse skriver at opgavestyring er det eneste jeg behøver, men jeg kan ikke få den til at standse programmet f.eks. en time efter det er startet. Det kører stadig næste morgen.

Nogen ideer?
Tak!
Avatar billede martens Guru
25. marts 2013 - 17:42 #1
Hvad hedder klienten ?  cloud.exe ?

Har du den fuldstændige sti til .exe-filen ?
Avatar billede martens Guru
25. marts 2013 - 17:43 #2
lav en batch-fil, der kan "kille" skidtet

taskkill /f /im din_cloud_klient.exe
Avatar billede clausnilsson Mester
25. marts 2013 - 18:54 #3
Det ser meget fornuftigt ud, men det virker ikke umiddelbart. Jeg har prøvet adskillige kombinationer, men den bliver ved med at skrive

FEJL: Ugyldigt argument/indstilling.....

Mit bedste bud pt. er at det er pga mellemrum i stien: c:\program files (x86)\onecomclouddrive\dlls\applauncher.exe? Jeg har prøvet med underscore i stedet, men det virker heller ikke. Store/små bogstaver er vel ligegyldigt i DOS?`

Andre ideer?
25. marts 2013 - 19:38 #4
"c:\program files (x86)\onecomclouddrive\dlls\applauncher.exe"

Sådan skal linien skrives ...
Avatar billede clausnilsson Mester
25. marts 2013 - 20:52 #5
Det er vist også sådan jeg har skrevet den......
Avatar billede martens Guru
25. marts 2013 - 21:33 #6
ja der skal lige " " omkring stien
Avatar billede martens Guru
25. marts 2013 - 21:34 #7
taskkill /f /im applauncher.exe

Dette skulle faktisk være rigeligt
Avatar billede clausnilsson Mester
25. marts 2013 - 23:19 #8
Når jeg bare skriver applauncher.exe siger den FEJL: Processen "applauncher.exe" blev ikke fundet

Når jeg skriver hele stien og bruger "" omkring siger den FEJL: Invalid query
Avatar billede clausnilsson Mester
25. marts 2013 - 23:24 #9
JACKPOT: jeg gik ind i joblisten og kunne konstatere at processen faktisk hedder OnecomCloudDrive.exe og så virkede det med /f /im og uden "". Processen er afsluttet. Nu skal den nye kommando bare ind i en bat-fil som opgavestyring kan starte i nat et par timer efter programmet er startet.

TAK :)
Avatar billede martens Guru
26. marts 2013 - 09:27 #10
Velbekomme... Det er jo derfor vi roder rundt på eksperten - efter interessante spørgsmål og svar... man kan jo ikke vide alt  ;o)