Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2013 - 12:36 Der er 12 kommentarer

Administration

Hjælp!

jeg er blevet ramt af "ukash/ukrash" virussen.

jeg har prøvet at installere Spyhunter,men først og fremmest så skriver den "spyhunter was unable to launch windows installer.." dernæst så kan jeg ikke installere noget, fordi jeg ikke administratøren??
hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 15:53 #1
Hej lise og velkommen.
Start din pc i fejlsikret tilstand med kommandoprompt.
Det gøres ved at spamme F8 med det samme under opstart.
Når den er loadet færdigt skriver du  rstrui.exe
Gendan pc til før du fik Ukash.
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2013 - 16:56 #2
Har forsøgt, men der sker ikke noget når jeg skriver rstrui.exe
også kan jeg ikke komme ind i det program som skal gendanne pc??
Den åbner ikke noget når jeg trykker?
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 17:37 #3
prøv med maleware bytes chameleon, det skulle gøre så du kan installere malewaresbytes/køre det (jeg har ikke selv nogen erfaring med programmet, men mange siger at det virker)    http://www.malwarebytes.org/products/chameleon/

det kan være at der er nogen her inde der har lidt erfaring med det program og kan hjælpe dig lidt mere :D
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 19:27 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 19:43 #5
#3 Jeg har ikke selv erfaring med programmet desværre, men jeg synes det ser spændende ud :-)
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 20:37 #6
malawarebytes, har flere af sådan nogle "redskaber"
http://www.malwarebytes.org/products/other_tools/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 20:50 #7
Har lige prøvet Mbam-Chameleon på min pc.

Hentede filen og pakkede den ud. Lagde filerne på en usb pind.
genstartede pc og gik i fejlsikret med kommandoprompt.
Når den var loadet skrev jeg stien på min usb pind (D:\)
Filerne som var lagt på kunne nu ses.
Skrev iexplorer.exe og Chameleon startede op.
Mener det første der skete var at programmet ville eliminere kendte malwaretyper. Når dette var kørt ville det opdatere Malwarebytes (som jeg har installeret), men det mislykkedes.
Herefter startede Malwarebytes så op og scannede.
Når programmet var færdigt skulle jeg trykke på en taste.
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 21:01 #8
og for resten har lige fundet ud af at det er et program du får når du installere malawarebytes, bare gå ind i den folder du har som hedder malewarebytes så er der en mappe der hedder chameleon :D

og så programmet virker ik?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:07 #9
Det eneste der ikke virkede var opdatering af progammet her hos mig.
Formoder det er fordi man kører i kommandopromt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:08 #10
Men jeg kunne nu først tænke mig at høre om #4 kan gennemføres?
Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 21:18 #11
ok :) så længe den kan fjerne nok til at du kan få adgang til din computer og bruge den igen, så er det vel godt, du akn jo bare opdatere den når du ahr fået adgang igen :) eller hva?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:23 #12
Jo hvis bare den er opdateret nok til lige at fjerne den aktuelle malware, så skulle det være nok.