Avatar billede holmenshus Nybegynder
23. marts 2013 - 09:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Textarea og mysql

Hej lidt hjælp?
Har en system med navne adresser osv i mysql . det er der ingen problem med, skriver ind og henter alle poster på vanlig vis - men
da det er textarea jeg bruger som input, vil jeg godt prøve eks.
at bruge fornavnet til at hente posten ud? Har I en stump kode til det? I textarea står jo alle oplysningerne navn/adresse/osv.
Har prøvet: $navn = 'Gert'; osv--- select navn from tabel medlemmer LIKE '% $navn %'; osv
Er det til at forstå?
Gert
Avatar billede kjeldsted Novice
23. marts 2013 - 10:57 #1
Vil det ikke være nemmere at omstrukturere databasen så du gemmer navn for sig, adresse for sig osv? Det er netop dér at en MySQL database kommer til sin ret.
Avatar billede holmenshus Nybegynder
23. marts 2013 - 13:33 #2
Jo det er nok for bøvlet, tak for svaret - smider du et svar
mvh Gert
Avatar billede kjeldsted Novice
23. marts 2013 - 20:01 #3
Behold du blot de points selv :)
Avatar billede holmenshus Nybegynder
25. marts 2013 - 14:17 #4
Samler nu ikke point, vil blot lukke spørgsmålet..apropos spørgsmålet:
Når der er brugt textaera som input til mysql, og man vil finde et navn i dette felt med where navn like 'navn %' osv. tager den kun det navn/ord der står først i mysql textaera feltet, og så skriver hele feltet ud som normalt.
end of story..
Gert
Avatar billede kjeldsted Novice
25. marts 2013 - 14:40 #5
Lige præcis derfor skal man holde ét felt til én information i en MySQL database. Det andet bliver meget komplekst at skulle holde styr på.