Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 10:50 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Adgang til harddisk

Mit bundkort er brændt sammen.Nu vil jeg gerne have adgang til min harddisk men der adgangskode på. Har prøvet at få adgang ekstern på en anden computer.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 10:58 #1
Adgangskode? Nå men hvis disken kører på en computer, skulle du kunne få adgang til dine data via en Linux Live CD. F.eks. Ubuntu eller Mint. Den kørers fra CD eller USB, så der skal bootes direkte op på den.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2013 - 11:04 #2
Hvilken form for adgangskode? Snakker vi om at harddisken er låst fra BIOS eller er det truecrypt eller er det windows login?
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:05 #3
Har prøvet men det er kun styresystemet jeg kan se og ikke dokument mappen.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:05 #4
windows login
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:13 #5
Nå jeg klikker på dokument mappen med billeder skriver den adgang nægtet.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2013 - 11:18 #6
#5 Windows Vista, 7 eller 8?

Samt det lyder ikke som normal windows login.. lyder til du har krypteret din windows mappe..?
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:22 #7
Windows Xp. Har prøvet winrar der kan jeg se billederne men kan ikke få adgang til dem
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 11:23 #8
Enig med #6. Når windows kører, er man jo logget ind, og skulle så også kunne se en ekstern disk. Men hvad er det du har prøvet i #3 ?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 11:27 #9
WinRar? Har du pakket dine billeder - og hvis du har, med kode?
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:29 #10
Computeren var kun låst med windows login. Havde mapper på skrivebordet og i mapper med video, billeder, musik. Den del kan jeg ikke komme i kontakt med.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2013 - 11:34 #11
#10 Hvordan brændte dit bundkort sammen? For meget strøm eller?

For kunne godt tyde på at harddisken har taget skade...
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:35 #12
Som #1 skriver brugte jeg Linux Live CD. Der har man ikke brug for adgang. Men den del hvor mine dokumenter er er der ikke adgang til, nå der klikkes på mappen skriver den adgang nægtet.
Intet er pakket værken biller eller musik.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:36 #13
På grund af fugt.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 11:38 #14
Nej det er jo fordi du ikke har noget skrivebord på en ekstern disk, den benytter computerens disk.
Prøv at gå ind på C- drevet (C:\) ind under "Brugere" der efter dit eget navn (eller hvad brugernavn der står) og der finder du Skrivebordet.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:39 #15
#11 Harddisken er testet med program og fejler ikke noget.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:40 #16
#14 Der er den mappe der er låst.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:49 #17
Har også forsøgt med at forbinde med usb udvendig. Men der kan man se alt andet end det som var i "Bruger" mappen.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 11:54 #18
Prøv at overtage ejerskabet.
Sådan overtages ejerskab af en fil: 1. Højreklik på den fil, du vil overtage ejerskabet af, og klik derefter på Egenskaber.
2. Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på OK på sikkerhedsmeddelelsen, hvis en sådan bliver vist.
3. Klik på Avanceret, og klik derefter på fanen Ejer.
4. Klik på Administrator på listen Navn, eller klik på gruppen Administratorer, og klik derefter på OK.
Avatar billede Jens_Hansen Nybegynder
21. marts 2013 - 11:56 #19
#17 Du må nok forvendte at du ikke for adgang til din harddisk mere.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:58 #20
# Det kan man ikke:
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 11:58 #21
#18 Det kan man ikke.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 12:02 #22
Hvis den folder ikke er enorm stor, så prøv at kopiere den til computerens egen harddisk, og prøv så ejerskab derfra.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 12:05 #23
#22 Folderen er 40GB. Har forsøgt at flytte den over, men uden resultat.
Avatar billede olla69 Nybegynder
21. marts 2013 - 12:09 #24
Point til off-line39
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 12:19 #25
Takker men jeg samler ikke på point. Men nu har du jo også selv taget dem, så det er Ok:)
Har du opgivet? Der er jo andre brugere som gerne vil hjælpe, og som måske har en ide.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. marts 2013 - 16:31 #26
Og fandt du en løsning, så skriv den så andre kan ha glæde af den.  :-)
Avatar billede lclemens Nybegynder
21. marts 2013 - 16:47 #27
Hvis det er xp home, skal man starte i fejlsikret tilstand for at tage ejerskab - medmindre man vil til at rode med cmd.

Er det xp pro, kan man fjerne et flueben - så er der adgang til at tage ejerskab.