Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2013 - 19:10 Der er 8 kommentarer

Undgå Banner Gadgets på mit website

Kære eksperter,

Jeg har et 160x600 banner i højre side, men på min egen pc bliver banneret efter ganske kort tid overskrevet med andre reklamer (som ikke er noget, jeg har sat ind på mit website).

Hvorledes undgår jeg, at andre oplever det samme? Mine brugere skulle gerne se det, som jeg reklamerer for og dermed give mig en indtjening ... ikke andre.

Det er noget kaldet Banner Gadgets ... jeg kan følge linket hertil: http://www.bannergadgets.com/

Jeg kan selv framelde de "uventede reklamer" via et link på nævnte website (jeg aner ikke, hvordan jeg fik det på). Men det forhindrer jo ikke andre i at opleve tilsvarende - ja, og jeg ønsker jo selvfølgelig på ingen måde, at min reklameindtægt egentlig havner hos andre.

Hvad kan jeg gøre?

Mvh Lone
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 20:35 #1
du har vel tilmeldt dig en service med en form for betaling - og så må du vise det, som de kommer med.
Typisk vil banner-annonce-udbydere køre efter ord på din side, og så finde reklamer, der bruger samme ord.
Skriver du om/mod pædofili, så kan du få alle reklamer fra sex-industrien ind over.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2013 - 21:18 #2
Hej claes57,

Det er desværre ikke tilfældet, at der hentes en random annonce fra et system. Jeg har kun to annoncer lige nu, som jeg selv har lavet og det er blot billedlinks - de bliver også vist i et 1-2 sekunder ... men så bliver det andet simpelthen vist i stedet for. Jeg er helt sikker på, at det IKKE er mine annoncer, og at jeg IKKE tjener på de uventede annoncer.

Jeg har før kørt med Google og kender den form for "ord-genkendelse", som du henviser til, men det er desværre ikke tilfældet her. Jeg har selv kun to selvfabrikerede billeder.

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2013 - 21:23 #3
I øvrigt kan jeg selv fjerne de fremmede annoncer ved at klikke på et link via bannergadgets.com - det har intet med min egen kode at gøre.

Jeg havde først problemet i Firefox, og fjernede det. IE var fin, men nu er det også i IE.

Har jeg en virus på pc'en - det jeg tænker mest over er, hvor mange af mine kunder, som ser denne fremmede annonce. Jeg har ikke en idé om problemets omfang.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 22:23 #4
prøv på en anden maskine (fx via biblioteket) at tilgå dit site. Hvis reklamer er ok, så er det en fejl på din pc. Er der fejl på bibliotekets maskine også, så er det en fejl på serveren, der trækker dit site (din udbyder).
Avatar billede lone_a_p Praktikant
20. marts 2013 - 23:01 #5
Jeg har prøvet på andre, og der ses den fremmede reklame ikke - dvs. alt er ok dér. Men ville du ik være bekymret for omfanget af inficerede pc'er?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 23:18 #6
jeg ville snarere være bekymret for, at du ikke renser din pc 100%. Vira kommer jo et sted fra, og hvis smittebærere ikke renser ud, så spredes det.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
26. marts 2013 - 10:10 #7
Ok, tak for dit svar. Jeg har kørt AVG antivirus, og den har intet fundet. Hvad kan jeg gøre yderligere?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
01. april 2013 - 10:22 #8
Vil du lægge et svar, så jeg kan give point for din deltagelse? :-)